Summa sidvisningar

lördag 30 augusti 2008

Min kalender

Oftast när jag tittar i min kalender på närmaste vecka finns det inte utrymme för mer att boka in men veckan efter är oftast tom. Men när man kommer dit så är den också fullbokad. När jag utvärderar veckan som varit känns det viktigt att det inte bara varit dagar som gårtt utan att de varit betydelsefulla för mig.
Hela veckan på jobb har varit rolig, som vanligt, har känt mig betydelsefull och uppskattad av både barn och personal.
Veckan börjae med personalmöte och jag hade Jane med mig i bilen dit och hem och det känns alltid så bra med henne. Vi uppskattar varndra.
Tisdag fick jag akupunktur och svanken tillrättad då den ibland kommer lite på sned. (Be mig inte förklara hur??) Jag hittade lappar i väntrummet om "Basal kroppskännedom" som startar nästa måndag om andning, hållning och övningar som jag tror är bra för min kropp. Så jag anmälde mig direkt. (Gratis på frikortet!)
På kvällen var Lisbet och jag på ett föredrag i Bryggeriet som vi fick betala själv, för arb.givaren tyckte inte det var något för dem... 375 kr, men det var det värt varenda krona, för det var en väldigt intressant kväll.
En fd präst som berättade om essentiella energier, vad som gör att vi mår bättre i naturen och med positiva människor o s v
Jag fick iaf bekräftelse på att jag lever rätt för att må så bra som möjligt med min fibromyalgi.
Träffade även en fd granne (oxå en Lisbet) som oxå varit dålig 2000 liksom jag då hon fåttveta att hon hafr cancer vid 14 års ålder men föräldrarna hade inte vågat berätta utan sagt att det var en struma operation (sköldkörtel-fel)
Ceasar sov gott hemma, så duktig men vovve och fick en skön promenad när jag kom hem kl 21.
Torsdagkväll skulle jag varit med Christel ut till Skårby och börja i en gospelkör,,, en dröm som jag haft länge, men tyvärr hade jag så ont i hals och bihålor fortfarande så jag fick ringa åb till körledaren Peter.
Fick cd och sångtexter med hem ochska öva på altstämman tills nästa gång, om jag nu är en alt, vet inte säkert faktiskt...
Och så avslutades veckan med liten fest för Solbritt och mig hos Linda.
Hon hade köpt hem 2 kg kräftor, räkor, grönsaker, ost, kex och gjort räkpaj.
Oj vad mätt jag blev.
Vi tittade på bilder från Mallorca semestern när hennes killar kom hem efter egna äventyr i bowlinghallen.
Kl 11 var jag hel slut så då gav vi oss hem, körde Solbritt också.
Så visst är jag nöjd med min utvärdering av veckan!!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!