Summa sidvisningar

torsdag 11 september 2008

Eftertanke


Allt jag upplever leder till eftertanke.

Igår var vi till veterinären på kvällen, ilfart direkt efter jobb.

Ceasar har mycket eksem, på rygg, mage och t o m på svansen.

Nästa steg var att prova ett nytt foder. Pollensäsongen är ju slut, så det borde ju blivit bättre och bättre.

Fick en liten 3 kilos säck för samma pris som 10kilo av hans ordinarie foder...

Ett special från Hills där proteinet är så sönderslaget så inte kroppen märker av det, om det nu är protein han inte tål.

Nytt shampo och ören rensade.


Körde till syrran efteråt och pratade av mig och blev bjuden på kvällsmat.

När jag kom hem igen var vi slut på energi både Ceasar och jag och...

.... vaknade imorse med sprängande huvudvärk.
Hade tid för akupunktur kl 9.30, mycket lägligt, men kände ingen direkt skillnad.

Mådde nästan illa.

Så stanna hemma idag och tog det lugnt, sov, titta på Harry Potter, sticka.

Ingen sångkör heller ju... :o(

Orkar inte.

'

Vi är lite synkroniserade jag och vovven, när inte han mår bra mår inte jag heller bra.

Han betyder så mycket för mig.Min egen gulleplutt.

(ja ja lite din oxo David,,, jag vet!)

Ber en liten bön om att fodret gör susen.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej hej...jo du ..här är en westieägande barnskötare på 51 år..:) och en och annan värkande led..fast mej veterligen inte nån fibromyalgi..fast alleri har jag:)..ochdåliga (h)öron..tinnitus och ...ja lite andra besvär...hihi..min selma kliar oxå..blir tokig vet inte vad vi ska göra..har inte haft de problemen för än i vintras..men nu har hon fått flera cortisonkurer och antibiotika..men nu är det tillbaka..usch..vill inte att det ska börja krångla nu..hon blir snart 6 år..och pigg förövrigt...vår älskling ..ja det är hon:)..ha de..PIA

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Här har du en till Westie ägare !!
Jag såg att du hade varit inne hos Pia..
Lilla söta Ceasar..åhh ..hoppas att det blir bra med kliandet..
Min lilla Nisse är nu fem år och frisk...hoppas att han får vara det alltid.
Kika gärna in hos mig så får du se hur vi har det högt uppe i Kalix
Kram Anette
P.s jag har alla bilder på Nisse under kategorin Nisse...



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!