Summa sidvisningar

lördag 25 oktober 2008

Överlevt!



Bild från stationen i
Malmö. Fredagkväll.









Bilder från Fiskestugan innan alla gäster kom.



En vecka har gått sedan jag sist skrev, en vecka som började bra men i slutet kändes det som jag var döende...
Söndagen efter pappas fest åkte David hem igen, men vi hann köpa en ny fin, varm, röd vinterjacka till honom först :o)

Timmarna rann iväg alldeles för fort och skulle gärna haft honom kvar några dagar till.

Måndag var pappas riktiga födelsedag så jag körde dit efter jobbet och festade på princesstårta.

Pappa mådde inte så bra, var kass i magen och åt inget. Inget som förvånade någon av oss p g a hans magmunsbrock, som krånglar vid för mycket eller för stark mat.

Tisdag träffades vi, mina systrar och mamma på Olof Viktors för att fira stora syrran, vilket ju inte händer så ofta när man bor 52 mil bort.
Hon bjöd på kaffe och min favoritfralla. :o)
Jobbade em till halv 6. Kändes konstigt efter fm mys-tid tillsammans men blev bra ändå.
Många trötta goa ungar som jag kunde pyssla om.

På kvällsrundan halv 9 kändes det underligt i magen och en timme senare var min magsjuka ett faktum,,, pappas var inte hans magmunsbrott,,
Jag har inte varit så sjuk på 20 år.
Det kom från alla håll och på samma gång och till det kom feber!
Jag skulle kunna ringt ambulansen när det var som värst, de skulle gärna fått ta hand om mig och sövt bort mig.
Fy vad ont det kan göra och vad liten man är då...

Idag sitter jag upp för första morgonen, har bara sovit fram tills igår em när febern sakta gick ner.
Dricker te och proviva som jag bad en snäll väninna sätta utanför dörren till mig, äter sakta och tuggar länge på en lite skorpa.
Inte för att jag tror att det kommer mer spyor men för att magen är så känslig och jag ska vara så snäll jag kan vara till den, det har jag lovat mig själv.

Inte ens sugen på kaffe...
Ja som detkan bli.




Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!