Summa sidvisningar

lördag 22 november 2008

barndomsminne


Ibland dyker det minnen upp från min skoltid.

Jag brukar alltid säga attdet enda jag minns är alla killar jag var kär i.

Men just nu sitter jag varje kväll i soffan och virkar en halsduk i rätt färger som ska matcha både min rutiga jacka och mina nya röda vinterkängor.

Då minns jag mina slöjdlektioner i trean när vi skulle virka.
Jag hade redan gjort det hemma med manma men lärt mig ett fel sätt att hålla virknålen.

Fröken tjata hela tiden,,,, "Gunvor håll virknålen rätt",,, och när hon inte titta mer höll jag den som jag ville och som var mycket lättare, tills hon sa mig igen.

I fyran skulle vi ha träslöjd men min mamma tyckte jag gick för mycket kutryggad så jag fick gå på hållningsgymnastik när alla andra slöjdade i trä och metall,,,

Sista året sydde jag byxor och hade bara upplägget kvar och ville väl bli klar innan terminen tog slut så jag gjorde för stora stygn och fick av slöjdfröken höra "Jag trodde du var en ordentlig flicka Gunvor" och så sänkte hon mitt betyg som varit 4 alla terminer till en 3a som slubetyg.


Hm ,visst är det konstigt att jag fortfarande gillar att handarbeta??


Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!