Summa sidvisningar

söndag 5 juli 2009

Ännu en vecka


i lycklig semester-harmoni!
Idag söndag är en reflektionsdag, med stillhet, tysthet och ro.
Idag en lite mera molnig dag än resten av veckan. Fick t o m några regnstänk på mig på promenaden nyss. Inte många men åskregnet lurar någonstans där ute.

Måndag/ åkte David och jag till Simrishamn och umgicks med mormor-morfar.
V grillade tjocka korvar och jag hade hembakade korvbröd med.
När vi körde tillbaka framåt kvällen stannade Ceasar kvar i mormors famn.
Tisdag/ Till Köpenhamn över bron och raka vägen in mot centrum.
Stolt över min bilkörning och mins sons skylt läsning hamnade vi i ett parkeringshus precis vid rådhusplatsen.
Vandrade hela Ströget fram och tillbaka. In o ut ut favoritbutiker.
Lunch på pizza-hut :o) kaffelatte på Illums Cafe X.
Jag shoppade smått på Sytstrarna Grene och David 2 nya t-shirts på Foot Lockers med LA logga på förstås:o)
Hemma igen innan kvällen var slut så David försvann till Henrik på film och jag strosade på Åhlens utan att behöva passa tid (hem till vovven)
Hade stegräknaren på 10 510 steg vid läggdax!
Onsdag/ Var vi till Simrishamn innan lunch och till en lycklig Westie.
Maria hade anlänt till Rävåkra kvällen innan så hon kom med sina goa töser på lunch.
F är nu 5 men lika kramig och mysig.
M 1,5 kom ju inte ihåg oss från förra sommaren så var lite försiktigare i början.
Vi åt stekt sill på terrassen som pappa tillagat. Helt underbart gott!
På em gick vi till Cafe på storgatan där Vincent sommarjobbar och fikade.
Sen körde vi hemåt i värmen med en flåsande hund.

På kvällen var jag bjuden till L på jobb. Vi var 18 st kolleger som kom och hon dukade upp buffé i hela köket som vi åt på altanen.
En mycket trevlig kväll.
Torsdag/Fick David biljetter hem kl 16. Lite trist men bjöd på kycklingburgare med sallad i köket innan. Han skulle på personalfest på fredagen i Gtbg.
På kvällen körde jag till Skårby kyrka och lyssnade på Peter, min körledare.
Han spelade en pianokoncert under en andäktig timma. Stycke efter stycke utan prat eller applåder så man blev alldeles lugn och avslappnad. Smög därifrån utan att prata med någon ville inte bryta friden i mitt hjärta.
Fredag/ Städa, röjde, svettades nästan ihjäl, men kl 18 hade jag gäster.
K och A-M på sommarpaj med sallad och jordgubbsvin.
Kaffe med skogsbärsglass-blåbär-björnbär och chokladbitar.
Vi vandrade ner till PC vid 21.30 och ville sitta i sommarvimlet bland turister men shit va många fullgubbar det var... :/
Förutom körens tenor som dök upp glatt hälsande och satt vid bordet bredvid vårt.
hm... men hade flickvännen med....
Gick hem innan midnatt till min glade Cesse och vi vandrade i en relativt sval natt runt klostret.
Lördag/ Dagen efter som vanligt när jag druckit vin.
Magen vill tömma ut allt på fm.
Efter lunch-cykel till min parkeringsplats- bil till reningsverket- sol och bad tillsammans med gårdagens gäster- bil till parkeringsplatsen - cykel hem förbi hamnplan där det var fiolspel och hantverks marknad.

Än en gång, tack för semester, tack för hälsan, tack för hundvakt, tack för vykort från de som tänker på mig, tack för solsken hela veckan.
Mycket tacksam.

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!