Summa sidvisningar

onsdag 21 oktober 2009

Hur gick det sedan


På promenaden i em med Ceasar stannade jag fyra gånger på vägen eftersom jag blev tilltalad.
Först på Norregatan stannade bussen precis bredvid mig och när jag kommer framför bussen låg det en man och hans cykel där.
Skyndade fram och hjälpte honom upp samtidigt som busschauffören kom ut ur bussen.
Nej han var inte påkörd som tur var. Han hade cyklat för nära trottaoarkanten och föll mitt framför bussen. Busschauffören, av utländsk härkomst, körde sakta och fint och hann bromsa mitt framför cyklisten.
Hann blödde på knät och var nog lite chockad men propsade på att gå därifrån och allt var ok.

Nedanför Saluhallen stod en förvirrad dam som letade efter en affär som någon sagt till henne att hitta där. Jag slussade henne runt hörnet så hon skulle komma rätt.

Vi Persienn affären nästan framme vid hamngatan blev jag åter igen stoppad för att en dam ville veta om det fanns någon mer persienn affär i Ystad. Denna var nämligen stängd.
Hon hade flyttat ner från Stockholm, haft taxar, hästar , hennes föräldrar levde och dottern fanns i Stockholm och... Plötsligt dök en varubuss upp med namnet på persienn-namnet på tryckt på bilen och jag sa att hon kunde haffa dem och hon sprang glatt iväg.

Runt hörnet träffade vi hund-dagis-tjejen med två hundar på väg att hämta en tredje.
Stannade och det var Ceasars tur att "prata" lite med tikarna.

Man kan undra.
Hur gick det sedan för dem...?

1 kommentar:

yvonne sa...

fin berättelse, och dessutom sann : )



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!