Summa sidvisningar

tisdag 3 november 2009

Svin influensan!

Hos min fibromyalgi doktor igår fick jag veta att jag är risk patient
eftersom jag tar astma medicin.
Han hade inget vaccin så rek mig att kontakt med min husläkare alltså hälsobacken.
körde dit efter jobb idag men där fanns det inget som hette riskpatienter mer...
Man blir kallad i tur ordning efter ålder och just nu blev barn vaccinerade så 50 år var inte så prioriterat. (enligt order från smittskyddsstyrelsen, sa de)
Däremot hörde jag att en annan astmapatient varit på nova kliniken igår och fått vaccin för att hon var riskpatient.
En väninna jag har som har njurbesvär har fått brev från Lund att genast bli vaccinerad för att hon är riskpatient ..
men på hälsobacken finns inga riskpatienter....
Visst är det konstigt!
Om jag skulle dö i influensan kan ni ju stämma dem där och kanske bli rika på min bekostnad...

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!