Summa sidvisningar

lördag 12 december 2009

MIn verklighet

Jag trivs med min verklighet, det är nog det bästa sättet att tänka.
Jag gör vad jag själv vill i min verklighet.
Idag har jag sjungit på Östergatan, fick beröm av lyssnare, gick till Mortens cafe och blev bjuden på fika som tack för sången, inte illa, av min egen SB som är en väninna som ger mig sinnesfrid.
Jag promenerade en lång runda med min egen vovve, som sedan somnade fridfullt i fåtöljen och när jag satt och tittade på honom blev jag rörd, av hans underbar-het, atthan bara finns, att jag verkligen har en egen hund, det är stort, för mig.
Sen i min verklighet flyr jag in i den overkliga världen som jag oxå trivs i, filmens värld.
Plötsligt försvinner allt runtomkring och jag lever mig in i den roll som skådespelaren har.
Då är det bra film.

Igår kväll var vi all personal samlade på kvällen till julfest.
Vi i festkommittén hade beställt 5 familjepizzor i olika smaker, alla hade egen dricka och efteråt till kaffet hade någon bakat chokladkaka.
Vi spelade julklappsleken, jag hade packat in duschcreme och en pocketbok, men vann en paket innehållande chokladtomtar. Inget bra byte men så är det ju.
Vi såg Idol finalen som Eric vann och försvann snabbt ut ur byggnaden innan larmet skulle starta.
Cesse var hos Karin och Roland på egen fest =)

I torsdags hade vi även julfest på kören men den hoppade jag över för att orka med jobbet.
Kändes som ett rätt val.
Återigen jag kan själv välja vad jag vill, absolut ingen bestämmer något mer än jag.

Som någon sa "Målet för absolut frihet, är ensamhet."

Och jag mår bra!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!