Summa sidvisningar

måndag 20 december 2010

Myskvällar i min soffa


Har haft några bjudningar sedan soffan anlände. Funderade mycket på hur mitt tv rum skulle få mer energi och ändå vara mysigt. Så det har snurrats runt bland möblerna, det har sålts på blocket och det har köpts nytt på Ikea.
3 december hade jag första bjudningen med Dam-middag. Numera Karin Eva P och Eva B.
Mycket trevligt med många djupa samtal om barndom bl a.
Bjöd på Pizza Kit med strimlad kalkon. Och cupcakes.

Sen var det dags för Bilka gänget då vi byter julklappar varje år. Lou, Karin och Gullbritt kom och blev bjudna på samma meny.
Fick även julklappar från i fjol då jag inte kunde vara med och som Karin sparat.
Lou- kökshanddukar/*
Karin-*/ Yves rocher duschcreme, ängelnyckelring
GullBritt- Lindts chokladkulor/marmeladburkar.
(Av mig fick de alla en magnettavla med ängel på från Levande hem)

En onsdagkväll kom Ingrid och Solbritt på glöggkväll.
Små sillmackor, Cupcaces, chokladgodiset.
Ochså en trevlig stund men som dock inte varade så länge, när Ceasar behövde gå ut 20,30 gick de hem.
Solbritt- väggängel, Y A 3 mån. Tändsticksask.
(Av mig fick hon 3 läppglans i en ängellåda)
Ingrid- Ängeltavla i gammal fin ram.
(Av mig fick hon en grytlapp med svampar på och örtsalt och citronpeppar)

En lördag em kom objudna gäster och jag bjöd på Gevalia, vad annars =)
och cupcakes. Det var Underbara Angelica och Kim som kom med julklapp.
En canvastavla i svart och vitt på Ceasar <3
De passade Ceasar 21 när det var julfest på jobb och fick en filt full med tassar av mig och en tvål till toa formad som en isbjörn.

Så fjärde advent var sista myskväll ännu en gång tillsammans med Solbritt och denna gång Linda. Gjorde kyckling-tortilla i ugn och körde favorit i repris, cup-cakes igen =)
Av Linda fick jag ett armband med hjärtan <3 och en hjortron-glögg.
(Hon fick vanilj-ljus, soduko-bok och guldpennor)
Av Solbritt en penna "till en speciell person" <3

Mamma och pappa sulle oxå kommit med Yvonne men då blev det snöoväder så det får vi ha till godo. Då känns Simrishamn lång borta när snöstormen yr utanför.




Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!