Summa sidvisningar

måndag 21 februari 2011

MUSIK

Musik har alltid varit viktigt för mig. Redan som liten hade jag ett skåp i köket som jag fick sätta upp bilder på insidan, där fanns Lasse Lönndahl och Siw Malmqvist.
Hade en egen sångbok med bilder som 3-åring, som mamma gjort och när hon låg på BB med lillsysrrran satt jag på köksgolvet och sjöng för hembiträdet som passade mig (och lagade mat till min pappa när han kom hem efter jobb!)

Som tonåring gick jag runt med en transistorradio på axeln när jag gick ut för att inte missa tio i topp och kvällstoppen.
Skickade in önskelåtar till Dansk radio för där var det lättare att komma med och jag kom med!

Minns att pappa och jag körde till Luxor i Ystad när jag köpte min första stereo för pengar jag tjänat under sommaren när jag jobbade som diskplockare på konsum restaurangen.

Sjöng i kyrkokören.Gick på disco. Köpte skivor.
Ja det är lite så fortfarande fast tiderna ändrats.
Skulle inte kunna ha tyst i min bil det måste spelas favoritlåtar medan jag kör för då mår jag så bra.
Ligger in favoriter på Spotify, på min Iphone, David ringer och spelar nya bra låtar i telefonen för mig och när vi träffas får jag alltid någon ny cd med nytt.
Senast han var nere fick jag Westlife och Boyzone.

Och så gospelkören som verkligen ger mig ny energi och glädje.
Vår körledare skriver eget material och ibland står man och ryser medan man sjunger.
Nej ett liv utan musik vore inget liv för mig.

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!