Summa sidvisningar

tisdag 11 juni 2013

Ordet basaliom

Beskrivs första gången som en snäll tumör eftersom den ej sprider sig i kroppen.   sen vid operation efter operation blir det mer klart att den är elak med tentakler som måste helt bort och ej kan ses förrän de ligger på ett microskåp.

När jag sov på min ögonbrynslyftoperation bad jag dem även ta bort ett märke mellan brösten som suttit där länge och jag har kliat sönder det flera gånger.
Är du säker sa min doktor. Det blir ett fult ärr.
Det bryr jag mig inte om- ta bort det.

Idag fick jag brev. Det var en basaliom där med.
En snäll skrev de nu igen.
Men denna gång hade de fått bort hela på första ingreppet.
Det är jag tacksam för.

Har ringt till hud mottagningen i Simrishamn som första gången försökte isa bort såret i tinningen.
 Med minus 165 grader men det gick ju inte som ni vet.
Fått tid sista juli för jag vill att de kollar hela mig.
Vill inte gå omkring och bära på basaliomer mer!!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!