Summa sidvisningar

lördag 2 februari 2013

Matgrubbel

Tänk om man bara kunde äta allt. Må bra av allt. Och hålla vikten utan att behöva ha full koll alltid.

Jag är ju egentligen viktväktare sedan 2010. Gick ner 15 kg av att ha ordnade matvanor. Äta allt men inte alltid.
Det tror jag är bra!

Sen har jag en syster som verkligen gått in för LCHF kost och som kan prata för hur kolhydrater inte alls är okey inuti kroppen och att fett är mycket bättre energi.

Därför försökte jag det i höst när jag gick hemma efter operationen och tyckte det kändes bra ett tag.
I julas släppte jag all koll och bara åt vad jag ville.
Skumtomtar i massor alltså =)
Men sen försökte jag skärpa mig och fram tills nu verkligen försökt.

Det är svårt på jobb -då jag måste byta bort kolhydraterna har jag oftast avokado med istället.
Det är svårt när jag är bortbjuden - då äter jag vad som serveras.
Det är enformigare. Svårare att hitta på alternativ.

Men mest stötigt är det att om jag äter kolhydrater, typ 3 msk bruna bönor, så får jag sån hjärtklappning av kolhydraterna nu när kroppen inte är van vid dem mer.
Och det är så super obehagligt att ligga och lyssna på sina hjärtslag långt efter.

Så just ikväll filosoferar jag över vad jag egentligen håller på med och vad jag ska fortsätta hålla på med.
??

Inte lätt att vara en grubblare!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!