Summa sidvisningar

söndag 26 maj 2013

Dag 4 efter operationen


Jodå jag jobbade några dagar efter influensan.

Men hörseln försvann på örat som hade öroninflammation. Så var jobbigt bland alla ljud och jag orkade bara 2 timmar de första dagarna.

Sen hade vi 35 års fest på Erici och var ute hela dagen med extra festligheter och då klarade jag det bättre och jobbade mina timmar igen.



Lördag fyllde mamma 85 år och David kom hem på torsdagen och vi körde dit och firade hela dagen.

Satt mycket ute då med och vilade öronen.

Ingrid och Kurt och Vincent hade oxå kommit ner.

Var knappt det blev så för Kurt låg oxå inlagd i veckan med ny stent operation i hjärtat!



David och jag firade mig på fredagskvällen. Med prinsesstårta ;)



Måndag hade jag semester och var på återbesök i Lund.

Ny , bra, läkare som kände och konstatera att det såg bra ut. Ingen ny cancer ....!

Nä det trodde jag vi redan var överens om men han sa att min basaliom varit den svåraste och den cancer som läkarna hade störst respekt för av de som inte sprider sig. Okey...



Tisdag jobbade jag. Pratade med berörda föräldrar och barn om min kommande frånvaro och hade en bra om än nervös dag.



Onsdag. Operationsdagen.
Ingrid och Kurt hämtade mig kl 6 på morgonen.

David tog hand om Ceasar.

Skulle vara där 07.20

Kändes verkligen som jag kunde lägga all oro i andras händer.

Doktor Stina opererade höggravid och hade prioriterat mig som sista patient innan barnledighet.

Träffade henne kl 8.00 när hon kom in och berättade det.

Rullades in lite efter 8.30

Sved i armen när smärtstillande och sömnmedel gick in men 15 sekunder senare sov jag.

Drömmen jag vaknade av var att jag skulle skriva något på min Iphone. Typisk mig ;)

Kl var halv 12 när jag tittade upp från sängen på uppvaket.

Varma filtar, smärtstillande, kylande ögonbindel. Och 13.30 efter toa besök fick jag frukost. Det kaffet var himmelskt gott!

14.30 hämtade Ingrid mig och 15.30 var jag hemma igen hos en glad hund :)



Nu har dagarna gått ihop. Bara vilar, sover, kyler ögon, äter hämtat, sover igen.

Gått nån enstaka promenad med sjal och solglasögon men känns inte okey att visa mig.



Imorgon ska jag få nytt bandage. Yvonne kommer och kör mig och David och vovvarna följer oxå ned så blir det son en liten utflykt på damma gång.



Berättar mer sen.

Gonatt.

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!