Summa sidvisningar

söndag 8 februari 2009

lugnt avslut

på en relativt orolig vecka blir det ikväll med extra insatt koncert i Bjäresjö lilla kyrka.
Hälften av kören ungefär kommer bara men det ska nog gå bra ändå:o)
För att lyssna på mig kommer min storasyster och hennes man som är på besök i Skåne en vecka.
Var bestämt sedan en tid tillbaka men det blev inte riktigt som planerat.

I onsdags ringde mamma efter min andra syster för pappa var helt förvirrad.
Så hon tog med honom upp till akuten där han blev röntgad i huvudet och inlagd med enormt högt blodtryck (174/140) och nedsatt njurfunktion och liten blodpropp i hjärnan(stroke).
Nu idag är ekg avkopplad, hjärtat ok, blodtrycket ok men än är det fler kontroller kvar. Bl a ultraljud av halsen då det kan va förträgning i blodkärlen där, som ska kollas i Kristainstad.
Antagligen är det Voltaren som är boven, då pappa fått den utskriven av sin husläkare och ätit den några veckor mot värk i höften.
Läkarna på sjukhuset säger att man inte ska äta den om man fyllt 70. Pappa är ju 80!

Jag var där igår med mamma, som är relativt lugn i kaoset, och min syster och svåger och fikade hos honom. Var sig själv men glad att ligga inne för observation och ta det lugnt.

Sonen min behövde hjälp med ekonomiproblem i måndags och det höll mig vaken ett par nätter :p och vovven min som snurrar rundor om kvällarna när cortisonet gått ur kroppen ger mig huvudvärk av oro.

Jössses som en vecka kan bli.

Kul i fredags var att vi tog min sångstund på avd Igelkotten med oss till Bellevuehemmet och sjöng med 6 pensionärer där som sjöng med och blev glada. De sjöng för oss med, bl a Kalle på spången, "Vilken Kalle" sjöng våra små killar sen :o)

Hoppas på en lugnare vecka den som kommer :o)

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!