Summa sidvisningar

onsdag 4 februari 2009

Relativt lugna förmiddagar

har jag tre stycken i veckan nu förtiden ju.
Först när arbetstiderna blev så var jag inte glad för det men mer och mer känner jag mig bekväm med det.

Blir oftast väckt av en pigg vovve runt 8 tiden. Klär på mig direkt och vandrar runt kloster och ankdamm. Först som en zombie men när vi kommer hem har jag piggnat till. Då äter jag frukost i sängen och dricker en kopp grönt te. Ceasar äter sin frukost men vill gärna va med på min med.
Sen hamnar jag vid tv,n och bläddrar och stannar oftast vid nature kanalen.

Alltså tänk egentligen. man kan resa var som helst med den uppfinningen.
Imorse var jag först i Mangroveskogen i Borneo, där det hoppade näsapor i träden och krokodiler med små ungar simmade i träsket.
Sen reste vi vidare till Arktis och Antarktis med Sjölejon och Isbjörnar.
Jag känner mig verkligen som i en annan värld.

Tillbaka till verkligeheten...
Halv tio är det dags för dusch och val av kläder. Kl 10 är det fm-kaffe med varm mjölk.
Och lite nytta i köket behöver göras med disk och undanplockning.
Så, lite lunch, ännu en promenad med hunden och sen är det då jobb-dax!

Inte helt fel fakiskt!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!