Summa sidvisningar

torsdag 8 juli 2010

Mer semesterbilder =)

Första veckan på semestern blev en oförglömlig vecka verkligen.
Måndagen 28 juni fyllde Kristian 29år. Pratade i telefon. Ingen bra dag för honom, blev ett kort samtal. Många tankar går till den dagen och hur det kändes att bli mamma.
Var hos sjukgymnasten. Så ont i vänstersidan på ryggen. Var en låsning som hon skaka loss och gav mig akupunktur för.

Tisdagen 29 juni träffades vi i Skårby och tränade inför helgen. Både konsert i Mariakyrkan och konsert på Möllevallen, Mycket spännande tillställning framför oss.

Onsdagen 30 juni skulle Peugeot uppdatera något på min bil, konstigt men sant, jag flanerade en timme i Hammenhög och när den var klar fortsatte jag till Simrishamn där min syster och svåger från Sörmland var och fixade middag tillsammans med pappa.

torsdag 1 juli hade jag akupunkturtid. Så ont i min rygg, ingen låsning kvar, men fick tns stimulering iaf. Hoppas det hjälper....

Fredag 2 juli kommer I+K till mig för att njuta av min gospelkonsert men först kör vi till Lilleskog och äter kyckling sallad tillsammans. Jättemysigt.
Halv sju samlas vi för uppsjung och kl 20.00 är kyrkan full när vi klämmer i med våra sånger. Recensionen i Y A är idel lovord, kul men jag är aldrig med på bild i tidningen för jag står så långt ut på kanten. Här är jag med iaf =)
Efter konserten gick vi hem till Ceasar. I och jag drack vin på balkongen och K titta på fotboll. Konstigt, trodde inte det fanns fotboll på min tv... =p
Sen tog de Ceasar med till Simrishamn för imorgon har jag ingen tid över för honom ju.

Lördagen den 3 juli
Nu kommer bilderna i fel ordning men kan tyvärr inte ändra dem.
Från kl 13.30 med genomgång av sångerna i Skårby vidare till Skivarp och 14.30 får vi träffa Glenn Wish. En snygging som jag snabbt presentera mig för och som när det senare var hans tur att sound checka sjunger "You dont have to say you love me" framför mig och håller mig hårt i handen. Oj oj oj..=)
17.00 får vi äntligen prova att sjunga med honom men Peter är och spelar på bröllop då det låter mest skit faktiskt men det tyckte inte Glenn...


Här har Peter kommit till oss- kl 22.00 glider Glenn in på Arenan i en Cadillac och vi sjunger våra fyra låtar med honom inför 4000 personer!!
See See Rider
Burning Love
In the ghetto
Suspicios mind
Man var helt hög hela dagen.
Glömmer aldrig denna upplevelse och Glenns ögon =)
Här soundchekar hela skaran;
Benjamin; Linda Bentzing, Nanne Grönvall, Sara Lövgren och Glenn Wich
mycket schlager hela kvällen. -
Men när Glenn sjöng reste sig publiken upp och jubla. Kul, Mycket kul!!

Här har vi snyggingen när han hälsar på oss alla i South Gospel Singers.
Söndagen 4 juli
Vi tre systrar bjuder ut mamma och pappa för att fira deras 60 åriga bröllopsdag.
Buffe i Löderupsstrandbad. Mycket gott men orolig inför vägning på tisdag så åt jag måttlgt och inte vad jag kunde få ut maximalt av pengarna som förr. Skönt att va lagom mätt efteråt.
Hämtade Ceasar hos kusinerna, Boy och Spotty, och satt i syrrans trädgård hela em. Länge sen vi hade tid tillsammans. Kändes också bra!

Måndag 5 juli. Kör till Svedala för årlig vaccinering av Ceasar och tar en tur till Outlet naturligtvis =)
2 nya baglady armband, värde 399 kr styck, säljs där för 49 styck...
Blev en hoodie och 2 skärp oxå. Önskan eller behov?
Absolut behov =)

tisdag 6 juli
Är jag på fm till Åhlens och köper presenter till Syrrans barnbarn och är bjuden dit på em på kalas. Men plötsligt känns det bara oöverkomligt att ens sätta mig i bilen och köra. All energi är totalt slut. Konstigt...nej...
Sover bort em istället.....

Onsdag 7 juli har jag klipp tid och med hennes fingrar i mitt hår frigörs nya endorfiner och jag mår bättre igen! Kör tillsammans med storasyster till Köpingebro och lyssnar på tjejen som äger Österlen kryddor.
Så mycket fina kryddor det finns. Vi smakar och luktar och känner i över en timme. Sen bjuds vi på sockerkaka med blå vallmofrö och chokladkaka med mynta i och te på, ja några örter som jag inte minns ,men väldigt gott!!

Idag är det torsdagen den 8 juli.Jag har ännu en gång fått muskelstimulering och tycker det känns något bättre, äntligen. Var rädd för att det var revbenen som var knäckta igen, det strålar i hela vänstersidan, men hon säger att det är musklerna så jag får tro på min duktiga sjukgymnast.
Cyklade med Ceasar i cykelkorgen ner till småbåtshamnen. Där kissade han längs kanten men flåsade så att han fick åka cykelkorg hem igen. Cesse gillar det, sitter still som ett ljus och låter vinden blåsa i luggen.

Kramar!!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!