Summa sidvisningar

måndag 20 juli 2009

sista semesterveckan

har börjat. Solen skiner men det är moln på himlen och det blåser friska vindar så kanske kan vi ta Ceasar i bilen och köra på utflykt med honom.
Konstigt, förr när inte AC fanns i bilarna satt alla i dem och svettades som jag med rutorna ner vevade. Men nu känner jag mig ganska ensam om det. Ingen har rutorna nere och alla ser så svala och lugna ut is sina bilar.
Min nästa bil ska ha AC Om det blir en nästa...

Igår kväll träffade jag min ex-svåger och hans numera fru. Alldeles nygifta.
Tillsammans med min syster (min andra syster, inte hans ex) och dem var vi i Kulla och trängdes bland folk i alla åldrar, från babysar i vagnar till äldre pensionärer. Lustigt ställe... Perikles spelade sina vanliga covers, helt ok, men skulle önska lite nytt också faktiskt.
Men oj vad folk det var, dansgolvet var fullt från första stund.
Plötsligt kom syrran släpande på BoA och sa titta vad jag hitta och släppte honom hos mig!
Så vi dansa. 10 år sen sist... Lite mysigt faktiskt :o)
Körde hem själv i natten när jag släppt av dem i S-lund.
Men hemma var ändå kvällens / nattens höjdpunkt. Min lyckliga hund när han förstod att jag faktiskt kommit hem igen! Oj oj vilken lycklig hund!
Och David var nog också glad att jag kom hem välbehållen men han hade säkert njutit av att vara ensam husse hela kvällen.De hade varit ute tre gånger :o)

I fredags hade jag litet födelsekalas för "min Linda", kallar henne för det för att det finns andra Linda på jobb och David hade ju en ett tag. Min Linda fyller 35 i år så jag och S-B firade henne hos mig. Jag bjöd på sommarpaj med sallad, S-B hade en flaska med "sparkling strawberrry wine" med till oss och Linda hade tagit med kakor till kaffet.
Tjo vad vi krängde :o) och hade trevligt, supertrevligt t o m!

Recept på pajen?
OK

4-6 port.
Pajdeg
3 dl vetemjöl
125 g margarin
3 msk vatten ////Kavla ut i pajform och grädda i 225 grader i 12-15 min.

Fyllning
200 g philadelphia light
2 dl lätt creme fraice
1 liten finhackad lök
4 bitar torkad tomat i olja, i små bitar///Bland och bred ut i det avsvalnade pajskalet.

Dekorera med
500 gram räkor
oliver
avocado
dill
solroskärnor.

Servera med god sallad till.
Tex med rädisor, svamp, tomat, bladspenat.

Nu ska jag köra och handla och fylla kylen med ny god frukost.
Pensionen har kommit idag :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon den där S-B bjöd inte hon på något?

Gunvor Harrysdotter sa...

Oops, Det missa jag visst... men nu står det inskrivet vad S-B hade med.... :O)



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!