Summa sidvisningar

lördag 11 juli 2009

tredje semesterveckan




Startade jag med frukost på Espresso House med två vik som varit på mitt jobb.
Tycker mycket om dem båda två och alltid kul att höra hur de har det nu.
På kvällen var jag bjuden till en arbetskompis tillsammans med fyra andra från den avdelningen. Hennes man hade grillat och det var en jättetrevlig kväll!
Cyklade dit och hem med Ceasar i cykelkorgen. Han skötte sig fint hela kvällen förutom när han hittade grillgallret och slickade glatt på det...

Tisdag var jag på stranden vid Marinan och solade en stund, drack en kopp kaffe på cafét och cyklade till Max och åt en liten hamburgare på hemvägen.
På kvällen var jag i Skårby och övade. Så kul och massor med energi och glädje.

Onsdag Kom David till oss igen med tåget kl 15. Vi körde till Simrishamn och åt pizza med mormor och morfar.
Mormor och David följde med till Östra Tommarp till kyrkan där mamma och pappa gift sig och ska begravas i minnes lunden.

South Gospel Singers tågade in kl 20.00 och vi sjöng Do Lord på vägen in. Mäktigt!
Sen följde; I woke up this morning
We thank U Jesus
Anthem of Praise
There´s a praise
We´re waiting
God been better than good
SinceI gave the Lord
Total Praise
Keep on making a way
Over ther could be right here
Go tell it on the mountain
Välsignelsen
+ Rejoyse

Torsdag Var en trött seg dag. David drog mig med till Espresso House på em när regnet strilade ner utanför. Blev en god fikastund. Som alltid!
På kvällen var det koncert igen, denna kväll i Bjäresjö.
Var överfullt i kyrkan, med extra stolar i gången så vi kunde inte vandra in sjungande denna kväll.
Stående ovationer och två extranummer !

Fredag
En nöjd dag! pratade med vår körledare och han var oxå nöjd, det är huvudsaken!
Kristian ringde, hade också fastnat för Veronica Mars! Tittar på avsnitt efter avsnitt precis som jag gjort. Berättade om Arvika festivalen med.
På kvällen mötte jag en känd hundägare som kramade om mig när vi träffades.För att hon inte sett mig på länge och blev så glad att allt var bra med mig!
Hon trodde att jag kanske varit sjuk eller rent av flyttat!

Blev tacksamhetsböner innan jag somna.
Tac för alla som tycker om mig som jag är, uppskattar mig och vill vara i min närhet.
Jag är lyckligt lottad!

Idag lördag har jag mest vilat sett film och sovit.
Långt varmt bad ikväll för kroppen bad om det.
David är iväg på disco i Malmö ikväll med en Ystad vän, torsdag och fredag har han haft filmkväll med en annan Ystad vän.
Så nu lyssnar jag på Viveca Lärn på P4.Har blivit mer och mer radiokvällar tack vare min lilla mobil-högtalare- som jag fick när jag fyllde år av David.

Gonatt vänner!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!