Summa sidvisningar

måndag 31 maj 2010

Blir det någon sommar??

Idag sitter jag här hemma igen med huvuvvärk, halsont, seg som om influensa är på gång i hela kroppen.. Ja jag vet jag har fibromyalgi och regnet öser ner där ute och det påverkar mig men iaf!! Vill ha sommar värme, tropisk, som läker onda leder och en ledsen hjärna. Pratade med Ingegerd som sköter rosor och annat runt kloster och ankdammen om hur alla blommor kan komma fast solen inte är här men hon säger att de går efter ljustimmar och det är ju tur. Här hos mig sköter jag oxå om mina växter. Min gula orkide har 8 blommor och är så fin!!

Mina pelargoner som ursprungligen kommer från Sommarfirarna på Rävåkra har övervintrat i mitt köksfönster i 2 vintrar nu och nedkommit med nya fina plantor.

Och här blommor övervintraren =)

Ute på min balkong kommer mina kärleksört upp igen. De är trogna och har kommit många år nu =)

Tur att man kan lita på nån =)

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!