Summa sidvisningar

måndag 9 augusti 2010

Ny vecka, nya tag, livet går vidare....

Längesen jag var här sist...
Ringde Tele2 en gång till och denna gång fick jag veta att mina inställningar var fel och inom ett dygn skulle det va åtgärdat och fungera igen.
Mycket riktigt!
Vågar knappt tro det var gång jag sätter igång den tror jag den ska va död igen.
Ingen rolig upplevelse....




Fick ingen Stockholmsresa... Jag som köpt ny aprikos klänning med sjal och kofta till.
Bokat flyg, hotel och gjort en kreativ present till brudparet.
Tomas och Terese <3

Ceasar och jag skulle hämta bilen på fredagen och sen skulle jag bära ner all packning. Hade grejor till Stockholmsresan och grejor som skulle till Simrishamn tillsammans med Ceasar.
Han skulle va hos min lilla mamma var det planerat.
När vi kommer här utanför sätter sig Ceasar ner vilket han gör ibland om han vill ha hjälp att ta bort en liten pinne, sten eller något som fastnar i pälsen. Men när han reser sig sprutar det blod ut i rumpan.
Jag ringer David och vi kommer överrens om att det nog är bäst att köra direkt till nyöppnade Malmö sjukhusets filial här i Ystad.De tror det är analsäcken som spruckit behöver göras ren och få penicillin.
De har ingen veterinär inne utan ber mig ringa Malmö och jag får uppmaningen att komma direkt.

Klockan 13.45 är vi där, kl 19,15 får jag komma in!!
Inget kösystem. Den som mår sämst för komma in först. Ceasar blödde inte mer men var väldigt kladdig och svullen. Frågade i kassan om de tyckte jag skulle åka hem igen om jag väntade i onödan eftersom så många gick före.

När vi kom in blev han sövd. Inburen på operation. Ut igen och fick ny spruta för att vakna. Hade blivit rengjord och fått salva och penicillin in sprutat i analsäcken men det var en stor böld som spruckit och det gapade ett jack på flera cm.
Tratt på huvudet och recept på penicillin.

Grundavgift 525,00
narkos/sedering 367,50
undersökning 7behandling 1143,00
Akut/jouravgift 850,00
Djurvårdsartiklar/tratt 32,00
recept 75,00
//3369,00 Kr

Vi körde till McDonalds 21,15 helt utsvultna både jag o vovven. Levt på kaffe o vatten sen 11.30 Köpte en kycklingsallad med bröd och Ceasar fick alla morotsbitar =)
och sen hem och ringde alla berörda inför morgondagen.
Midnatt.

Inget bröllp. Inget flyg. Ledsen så ledsen.
För min vovve.
Och för Kristian som var best man och skulle spela gitarr och hålla tal.
Så ledsen. Hela lördagen och hela söndagen.

Idag måndag har jag oxå semester för att vila upp mig efter helgen.
Känner mig så konstigt tom.
Fanns inget val. Hade ingen som kunde tagit hand om Ceasar såsom jag gör. Lura i honom tabletter och få på tratt och fixa rengöring.
Ändå känns det snopet att man kan planera så länge och se fram emot något och så blir det - ingenting!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gunvor,

Vi på Tele2 är väldigt glada att läsa att ditt abonnemang med oss fungerar utan problem nu. Jag hoppas att allt kommer fortsätta fungera bra för dig och att din hund Ceasar mår bättre snart.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2

Anonym sa...

Hej igen Gunvor,

Vill bara tillägga att om du skulle få några problem med abonnemanget igen är du välkommern att mejla mig på michaela.lindell@tele2.com.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2.



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!