Summa sidvisningar

onsdag 29 september 2010

lugna onsdagen

är en favoritdag redan =)
Tycker om allt jag gör på de andra dagarna, t o m APT igårkväll var rolig, kören är superkul, träffa vänner och fika är livsglädje men att bara va är ändå en favorit för en oxe som jag som älskar soffan, sängen, fåtöljen...

Läser just nu en bok som jag hitta på bokbussen när jag för första gången var ute och lånade böcker till min avdelning.
Blev mycket böcker om djur för att jag älskar att läsa dem.
inte riktigt vårt tema men....
Till mig själv lånade jag då en roman av MajGull Axelsoon. Har hennes bok "Aprilhäxan" som är väldigt speciell med ut-ur kroppen-upplevelser.
Denna boken heter "Is och vatten, vatten och is" och handlar om ett syskonpar.
Inte riktigt lika fängslande men läsvärd.

Knyter lyckoarmband. Hittade tråd på panduros hemsida så nu blir det mycket svart och vitt när beställningarna kommer in.
Förutom Maria i kören som vill ha ett nu när hon startat sitt nya företag.
Det ska bli i limegrönt, samma färg som hennes företagslogga =)

Igår var jag och vägde mig och hade tappat ytterligare 4 hg. Står nu på 64,8 vilket är 12,8 kg som är borta och 1,8 kg kvar tills slutmålet..Det är inte mycket!!
Även midjemåttet är nu som det ska var från 102 cm till 88 vilket ju är det man ska ha för att vara ur riskgrupp för fetmasjukdomar!
Ska skriva ner min historia om hur jag verkligen inte trodde att jag kunde bli smal igen eftersom det fanns så många ursäkter för att misslyckas;
Fibromyalgi med värk som blir mindre när man äter..
Ingen motion p g a fibromyalgin....
Antidepressiv medicin som ökar aptiten...
Övergångsålder som ökar vikten....
Men jag har klarat det och jag ska bli nästa års viktväktare!!
Man vinner isf en resa till New York för två!!
Då ska jag ta min pappa med till den stad som bara han i vår familj varit i och, jag tror, gärna återvänder till för att han hjälpt mig med denna viktresa.
Har fått så mycket stöttande från alla.
Helt otroligt, det trodde jag aldrig.....

1 kommentar:

Ingrid sa...

Grattis, grattis, grattis! Till viktminskningen alltså. Du ska verkligen skriva din historia! Lycka till!!! Du kommer att vinna!!!
Jag ska nog ta och kopiera din "lugna onsdag " och sätta på kylskåpsdörren, som inspiration.
Om man bara vill, så går allt!
Gud, vad du varit duktig!
Kram



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!