Summa sidvisningar

lördag 20 november 2010

En stad i min smak

Lika lycklig var gång jag ser Ystad lysa upp från mörka November till ljusa December.
Min absoluta favorit slogan.
"Look Good, Do Good, Feel Good - The Good Christmas"
= Se Bra Ut, Gör Gott, Må Bra - Den Bästa Julen!

I tisdags var jag på Viktväktarna kl 9.00 på morgonen för att jag skulle jobba på em.
kändes lite som fusk att komma dit innan jag ätit mer än lite yoghurt.
Så resultatet var 7 hg minus och bara 6 hg kvar till målet =))
Har börjat skriva på min vikt-historia som jag ska skicka till viktväktarna sen.
Har dåligt med foto på hur jag såg ut förra julen men nåt ska jag väl hitta.

På kvällen var det Äntligen stick-cafe' och jag hade med mig Jane från jobb och Annika min sjukgymnast, Eva min dam-middag-vän, så det blev en helt fantastisk kväll.
Ingen av mina andra stickvänner var där så det var tur jag hade nya med.
Karins vovve lever inte mer så jag skänker en extra varm tanke till henne
och förstår verkligen varför inte hon var där.

Igår fredag fick Ceasar 4 kallduschar under dagen för regnet öste ner hela dagen!
Fick linda in honom i hans stora badlakan och värma honom varje gång.
På jobb hade vi inne-em och satt och målade och småpratade tillsammans. Inget som jag har något emot även om jag gillar ute aktiviteterna med, men då gärna i bättre väder.

Lördag morgon och jag fick sova gott tills det ljusnade.
Jag är tacksam för mina goda sömn-nätter och min härliga säng med världens finaste hund vid fötterna.
Ska till Hartmans och fika om en timme så hinner slappa en stund till innan jag måste se vaken ut =) är två ex- arbetsvänner som jag ska träffa.Kul!

Trevlig helg till alla andra som jag träffar en annan dag !

Imorgon söndag sjunger vi i Vallösa på kvällen.
Är evigheter sen jag gjorde det sist! Missade ju Sanna och efter det har det inte varit något eftersom Körledarens pappa varit så dålig och till sist gick bort.
Ska bli kul att få stå där igen. Är en livgivande känsla med massor med andlig energi.
och några nya sånger som inte riktigt sitter än...

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!