Summa sidvisningar

onsdag 27 april 2011

MIN PÅSK

Min första påsk utan ett enda ägg eller sill (som jag älskar)
men man kan ju faktiskt äta det året runt eller hur?

Jag packade på Skärtorsdagen efter jag jobbat 7-11.
Och på Fredagen körde jag norrut med semesterkänsla i hela mig.
Första stoppet blev på Glumslövs rastplats förstås.
hade egen picknick med att satt i gräset med Ceasar.Nästa stopp blev Caffe Susedalen en rastplats med litet fik .Där det var så fint med vitsippor i massor och jag köpte kaffe och en Magnum vit som ju också är en favorit. Sommarvarmt och superskönt!
Sista stoppet var Varberg.
En riktigt fin sträcka blir det till Borås när man stannar och njuter så här längs vägen.
Älskar hamnen i Varberg och promenerade en stund med Ceasar och bara njöt!

I Borås var det också sommarvarmt och skönt och David och Ceasar blir så lyckliga när de ses.
Jag behärskar mig men blir också väldigt lycklig i mina killars sällskap.

På kvällen mötte vi upp Claudia och hennes kille Ken och satt på Kristians Bishop en stund.
Älskar min lilla tjej som ju blivit stor.
Påskafton hade jag bestämt date med Claes på hans hemmaplan denna gång.
Vi körde ut till Almanäs och vandrade, fick se hans båda hus som han sålt, fikade på Cafe Orion inne i stan och släppte av Ceasar och blev "barnlediga" till ett äventyr ut till Sandared där det fanns en liten fin heminredningsaffär som vi strosade runt i en stund.
Sen skulle han spela Boule med grannarna i sommarstaden så jag fick släppa honom och vara nöjd..... har lite seperationsångest när han går men vi ses ju igen....
På kvällen gick David och jag ner till Pizzerian och hämtade två pizzor med hem.
Sommar mums!

Påskdagen hade jag först date med Ulrika kl 13. Fick se hennes lägenhet hon har med Henry och sen körde vi ner till Stadsparken satt i gräset åt mjukglass och tog igen de året vi inte sets och planerade år framåt vad vi ska göra med och utan varandra.
Älskar den tjejen också fast hon inte är Kristians tjej mer.

Kl 16 kom jag hem till Kristians lägenhet och vi hade bestämt gå en runda i skogen utanför hans med Ceasar. Louise var där och skulle med men under tiden vi snacka blev hon inringd på jobb så vi fick klara oss utan henne. Hon är också så söt och go mot mig fast jag känner inte henne riktigt än.
Kolla bilden vilken trollskog vi hamnade i. (På väg ner mot Kypesjön)
Jag kände mig som hämtad ur en John Bauer bild.
Blev en fin pratstund med Kristian vi har alltid så mycket att ventilera även om det inte blir så ofta.
När vi kom tillbaka fixade Kristian toasts till oss och Ceasar smaskade squash i brist på annat. Jättemysigt och gott en stund till innan jag fick köra honom till jobb, han behövdes där.
Sista dagen Annandag Påsk var det kavlitetstid med David som gällde och då hamnade vi naturligtvis i Göteborg och på Avenyn. Men först åt vi frukost på filten ut jag och vovven.
Helt otroligt i April!!
Promenad på Avenyn är ljuvligt.
Varmt. Folk. Fika.
Blev ett litet bageri vid saluhallen som vi fastanade för i skuggan för Ceasars (och Davids!) skull.
Denna kväll tog orken slut.. Inte konstigt precis...
Hade planerat ännu en kväll på Bishop men det blev inte så...
Film; "The Last Song" snyft och sen sov jag som en stock på luftmadrassen...

David gick upp halv 7 och åkte till jobb så jag var också iväg redan innan 9
Nya stopp på hemvägen.
Tog MacDonalds i Varbergrondellen, Köpcentrum utanför Laholm och sen andra sidan Glumslöv och sist Svedala Outlet och Statoil/ calzone.

För när jag kom hem och duschat skulle jag vidare på halvårskontroll hos doktorn.
Allt kör på vidare. Blodtrycket som förut.

På kvällen ringde Claes och kolla att jag kommit hem- Han gör gott i mitt hjärta.

Jag ringde David, mamma och smsade Kristian sen var jag färdig för bädden.
Borta bra men...Skönt med egen säng igen!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!