Summa sidvisningar

fredag 8 april 2011

UTMANING


10 saker som ni inte vet om mig
innan ni läser detta =)


1.När jag var liten var jag en liten snäll flicka som bara lekte med dockor och bytte kläder på dem hela tiden.

2. Blev opererad första gången och nersövd när jag var 3 år och visste inte att jag skulle ensam in med doktorn så skrek i 15 minuter och minns än hur de satte narkosmasken över ansiktet på mig och höll i mina armar.

3. Jag var ett öronbarn.
Blev sövd fler gånger för att punktera trumhinnan som de gjorde på den tiden och ibland gjorde de det bara genom att hålla mitt huvud hårt och sticka hål.

4.Bodde i Örebro under hela mellanstadiet.
Jag lärde mig prata uppländska av kompisar som vi lärde känna i sandlådan utanför vårt radhus.
Där lekte vi oxå sanning och kånka =)

5.Har varit feströkare.
När jag var gift rökte jag på militärfester men de sista gångerna var jag så hes dagen efter så jag slutade va så tuff.

6.Troende.
Tror på ett liv efter döden.
Tror på att de nära som gått bort kan finnas ibland oss som vägledare och för att skydda oss-
Tror på änglar. Och en Gud som sände sin son Jesus till oss för att vi skulle få ett liv efter döden.

7. Är väldigt färgfixerad.
Har alltid en favoritfärg som jag tycker om att ha saker i hemmet i eller på mina kläder.
Kan inte blanda ihop vilka färger som helst heller och vill helst inte ha merän två eller tre samtidigt.

8. Rädd för att "hamna på glasberget."
Som ung var jag rädd för att inte träffa den rätte och förbli ensam.
Från 7 klass hade jag alltid kille och blev förtvivlad när det tog slut. Tills jag hade en ny.
Alltid gjorde killarna slut med mig och aldrig tvärtom.
Man kan väl säga att de senaste 17 åren som jag levt ensam har jag lärt mig att det inte är farligt att vara ensam. Att det t o m kan kännas bättre ensam än att vara med en man som inte behandlar mig som jag vill bli behandlad.

9. Mitt första egna husdjur.
Så fort jag flyttade hemifrån skaffade jag min första undulat. Den hette Pyret och var alldeles gul. Den följdes av många fler undulater.
Jag tycker mycket om fåglar.
Som liten släpade jag hem alla döda fåglar jag hittade och ville att mamma skulle få dem uppstoppade eller att vi skulle begrava dem ordentligt.
Vi hade en nymfparakit 96-2002 som tyärr flög ut när dörren var öppen och nu är i himlen.

10. Har varit i många länder. Reste mycket i bil innan barnen föddes och sen som ensamstående har det blivit lite flygresor.
Holland, Belgien, Frankrike, Jugoslavien, Italien, öst och väst Tyskland, Österrike, Schweiz, Luxenburg. England Skottland. Danmark. Norge.
Turkiet. Carlsbad/Californien. Dominikanska Republiken/Karibien.



Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!