Summa sidvisningar

söndag 28 augusti 2011

David helg


Efter arbetsveckans slut, fredag, stämde jag träff med Solbritt och Ingrid S.
Är roligt att träffas alla tre ibland nån gång.
Jag hade Ceasar med mig och efter lite olika åsikter hamna vi på bokcafe'ts gård i sol/skugga.
Det var för varmt för Ceasar, så skön sensommarvärme, så han gick till andra sidan och la sig själv i skuggan. Klok hund.
Jag kände hur jätte trött jag var och hängde inte riktigt med i snacket kändes det som.
På väg därifrån mötte vi flera som vi inte sett på länge!
Kate (från Bruntes fritids när David gick där) med mamma och barnvagn, sen kom Josefine med sin goa mage (oxå från fritids) ska ha baby 13 sept och så dök min Christel upp som oxå ska ha den 9 sept. Lustigt att alla samlades på en gång!











Sen var det dags att köra till Malmö.
Det var festival där och vi hamnade i all den röran. Vägar avstängda så parkerade uppe vid Bishops Arms och blev i bilen så David fick hitta oss där när han kom.
Funderade först på att hitta Adam tensta som skulle uppträda gratis nånstans men var överens att vi inte orka mingla nån av oss ibland alla dessa människor och oljud.
Mycket trafik på hemvägen med så var rätt så slut innan vi var hemma och stöp i säng direkt.





Lördag var vi hos mamma och pappa på lunch. Pappa satt vid grillen när vi kom med marinerade kotletter och wokade grösaker och kokte potatis där inne.
Efteråt fick vi stora blåbär och glass. Så himla gott!
Tog en långpromenad ner till Claes på Lindells hörna med David, Ceasar och mamma.
Köpte ett fint makramearbete som han tllverkat och en ängel av Catrin Skoglunds, som jag ska rama in.

Sen hade mamma bakat kanelbullar och vi flyttade in för det kom smått duggregn så det blev lite för rått i luften för att kunna sitta ute.

När vi kom hem fixade jag lite vårrullar och sallad till kvällsmat och sen satt jag i ena hörnan i soffan och twittrade och spelade wordfeud (med Kristian) på min Iphone och David tittade på film på sin dator tills han skulle till Öja med Daniel.
Nya tider....

Idag sov vi till 09.00 alla- såååå skönt!
Sen tog vi det bara lugnt, jag fixade lite lunch med spagetti och köttfärssås som vi åt i mitt nyfixade kök och så var det dags för avfärd mot Malmö igen.

Davids buss kom inte kl 15 utan 15.40 (motorfel innan avfärd) så det blev en extra stund där i solen medan vi väntade.
Lyckades få en kopp kaffe inne på terminalen.
David sa att det var snylt kaffe och inte tröstkaffe eftersom jag inte skulle med bussen ens...hihi
Nu när jag nu är här hemma igen känns det skönt att summera timmarna så här och se hur mycket kvalitets tid vi faktiskt haft =)
För nu är helgen slut.





1 kommentar:

Anonym sa...

Det var Jane vi mötte inte Kate.
Kram/Solan



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!