Summa sidvisningar

söndag 25 september 2011


Min dag på Bornholm måste skrivas ner.
Åkte med min Hjärtevän till Ön en måndag härifrån Ystad.
För mig är han mer än en vän och vi kan verkligen dela alla  tankar och funderingar.
Det är väldigt speciellt att göra det med an man som inte riktigt tänker likadant som vi tjejer och jag har förlikat mig med att vi aldrig blir merän vänner och tycker det är bättre så än att inte ha honom alls i min tillvaro.

Vi reste från Ystad 08,30 och drack kaffe vid ett fönsterbord och såg Ystad lämnas bakom oss.
Resan tar 1 timme 20 minuter och det är ganska snabbt tycker jag.Hann iallafall kolla lite runt och stod ute i solen när färjan gick in i Rönne.

På Bornholm letade vi rätt på en buss som skulle ta oss till Gudhjem där vi tänkte oss ev resa över till Christiansö beroende på vad klockan blev annars skulle vi allafall äta lunch där i den lilla fina staden.

Vi var mitt inne i ett samtal så när bussen stannade i Gudhejm och startade igen och fortsatte ut ur stan, utan att vi hann reagera, så vi förstod att vi fick nog planera om dagen =)
Gissa om jag fick ett skrattanfall....



Han hade aldrig upplevt Rönne så det var absolut precis lika mysigt att få visa runt där.
Shoppade lite, åt supergott på en restaurang på torget och drack Porteröl.



Promenerade ner till Stranden och en liten minismåbåtshamn där vi tog en liten myssiesta.

Promenad igen upp till lilla köpcentrat för inköp av danskt godis till hundvakten och kaffe på andra våningen.

På båtresan hem blev det lite vin i shopen och smaksatt Bornholmersenap. Den ska jag ha fler av nästa gång jag åker på den båten. Var helt fantastiskt god, smaksatt med  röd curry.

Där blev det ännu mer djupsnack och summering av dagen som verkligen varit helt underbar!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!