Summa sidvisningar

lördag 1 december 2012

Det lackar mot jul

sa man förr...
Och det gör det verkligen.
Alla ljusen i min stad lyser i granar träd och girlanger.
Jag tjuvstartade med mina stjärnor och stakar fredagskväll men jag var långt ifrån först.

Har inslagna julklappar under min tvbänk och igår var jag på första lilla julfesten med mina gamla kolleger från Ardennergatans Gunghästen. Vi har träffats sedan 1996 och bytt julklappar med varandra.
Man köper 4 st likadan för typ 40-50 kr och sedan ger man bort dem och går hem med fyra nya.
Så himla kul!
Egentligen ska man inte öppna dem förrän julafton när tomten varit här men honom tror jag ju inte på mer så jag började men en direkt igår =)
Fick en ljussläckare av Solbritt.
Jättefin! hade ingen sådan innan heller!

En julklappsfest har vi även på jobb men den fredagen har jag annat planerat och det är så synd för då spelar vi julklappsspelet och man blir helt tossig i att få så många klappar som möjlig.
(Fast de mest innehåller onädigt skräp ;p)
och så beställer vi massa med pizza som vi delar på....

Jag har under de senaste åren bytt ut min semesterersättning mot 6 extra semesterdagar så jag har haft 38 dagar och detta året har jag inte riktigt slösat på dem förut så jag har några dagar kvar som måste ta slut innan året är slut.
Var därför ledig igår och på måndag så har 4 dagars helg.
Arbetar 5 dagar nästa vecka och endast 2 veckan därpå så den 19 börjar jag sen min julledighet och är fri fram tills nästa år.
Visst låter det gött!

Julen ska firas med nära och kära- så många jag kan få in i min lägenhet och sen ev kör jag till Borås och kramar om dem som jag tycker mest om i den staden.
Nyår i Davids krypin med hög musik för vovvens skull.
Allting är planerat in i minsta detalj, nästan =)

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!