Summa sidvisningar

söndag 5 april 2009

Vänskapsboken

Lördagmorgon var en solig morgon och jag bestämde mig direkt för kaffe på hartmans.
I som jag bestämt fika med hade plötsligt annat för sig så jag satte mig där själv.
Som på beställning kom istället S som jag ju fikat med förra lördan, men hon ville gärna sitta hos mig denna lördagen med. Efteråt flanerade vi hela Östergatan i solen och alla Ystadbor hade vaknat och kommit ut ur sina vinter ide.
Vi shoppade Påskpresenter till våra gemensamma vänner I och L och hela jag bara njöt av en underbar fm!

När jag kom hem vandrade Ceasar och jag en lång runda och sen satt vi i timmar på balkongen och jag fotsatte njuta av den sköna lyckokänslan som fanns inuti.
Kaffe och choklad är inte heller fel ingredienser för att hålla kvar må bra känslan :o)

Jag fick en liten söt bok av S som heter Vänskapsboken och är full av citat om just vänskap.
Så fin!
Så jag inför nu "Helgens vänskaps citat" ur min lilla bok.

DEN LÄRDE KAN SITTA NER OCH SKRIVA OM ALLT HAN MEDITERAR OM, MEN DET ÄR INGET JÄMFÖRT MED DE GODA TANKARNA SOM ETT BREV TILL EN VÄN UTGÖR.
TANKARNA OCH UTRYCKEN I ETT SÅDANT BREV FORMULERAR SIG SJÄLVA OCH INNEBÄR DEN BÄSTA INVESTERINGEN DU KAN GÖRA

Ralf Waldo Emerson (1803-1882)

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!