Summa sidvisningar

måndag 25 januari 2010

Palladium

Måste ju berätta om min lördag.
Åkte med 4 andra kör-tjejer till Palladium i Malmö.
Det ligger precis bredvid Åhlens city på gågatan.
Kl 13 skulle vi vara där och då var läktaren fylld med 250 sångare fördelade så altar satt på en sida och sopraner på andra. Basar och tenorer i mitten. Jag satt på läktaren så det är därifrån bilden är tagen.

Fram till kl 15 övade vi gospelsånger tillsammans med Jonas Engström och Walter Owens, vilka var väldigt inspirerandeoch härliga båda två.
Sen pausade vi nästan en halvtimme innan vi i vårgrupp,då hälften av oss församlade, skulle ställa upp på scenen. Jag fick plats längst fram till vänster( som vanligt men inte längst ut denna gång)Sjöng genom låtar igen till 17.50 då var det den andre gruppens tur att öva på scenen.
En timmes paus. Jag hade köpt varsin kycklingmacka på E.H till Christel och mig och hade nötter och frukt med för att överleva. =)
Hela kroppen var helt slut så gick på värktabletter hela dagen, men det vr det värt!

Sen började vår grupp vår koncert kl 18-19.30
Underbara låtar; The presense of the Lord, He's our hope, Magnificent and holy, Let freedom ring, Keep on making a way, He reigns-awesome God, och så den siste som jag hela tiden nynnar på Hold to God's unchanging hand.
Vår lite svårt att kunna texterna men fick sjunga med så gott det gick. Melodierna var lätta iaf.
Sist sjöng Walter Owens tillsammans med en tjej (som jag inte minns namnet på) Oh happy day och vi stämde in. Jag nästan lyfte av andlig närvaro!

Vi var alla eniga i bilen hem att vi skulle behövt mer övning innan denna dag men annars var det en fantastisk upplevelse.
Tack och lov för att David var hemma med vår Cesse så han hade en bra dag han med =)

Söndag vaknade jag faktiskt inte helt förstörd som jag var rädd för, men tog en lugn dag förutom en timme på Espresso House tillsammans med min svåger Micke som fyllt och år ville fira det där med David och mig, och Y o V förstås.
Åt en jättesmarrig choklad kaka med marsmallow fyllning och drack chai, naturlitvis =)

Och så naturligtvis långa goa promenader i kylan med våran vovve.Men hu så kallt det.
och värre ska det bli, de har lovat sibirien vindar...

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!