Summa sidvisningar

onsdag 13 januari 2010

Sorgligt fall

Nä jag föll inte ens. Bar ner en låda full med jul saker,
troligtvis har jag stött i ryggen nånstans på vägen utan att det känts märkbart.
Några timmar senare kändes som jag fick håll i vänster sida.
Pratade med David om det, la mig tidigt, skulle upp redan 6 morgonen efter och hade mer och mer ont, mest när jag andades in.
När jag vaknade på morgonen bestämde jag direkt att jag på jobbet kl 8 skulle ringa min läkare på Hälsobacken.
Fick tid 9.10 och han sa direkt att jag knäckt ett eller två revben och att det därför gör ont när lungorna stöter i vid djupandning.
Revbenen där bak hänger löst så det är lätt hänt!??
Sjukskriven till 19 januari....Inga lyft, helst inte bli förkyld och nysa, vila och panodil 3 gånger dagligen.

Ja som det kan bli för mig. Eller som pappa alltid sa när vi var små
"Det finns de som har det värre, du sitter i alla fall inte i rullstol"


Nu aktar jag mig noga för att halka ute, är jätte halt, och aktar mig noga för is-tappar som jag eller Ceasar inte vill ha i huvudet....

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!