Summa sidvisningar

lördag 22 januari 2011

Efter en sjuk vecks

Har jag nästan frisknar till och börjat bli lite social igen. Igår fyllde Mikael 48, ung svåger, och jag körde dit tillsammans med min lilla mamma. Vincent hämta pappa och Ingrid o Kurt som varit där sedan i måndags. Vi fick god mat och tårta och fick se V nya rum, promenera med våra hundar, skrattanfall i soffan när vi pratade om torrbollar. ;0) ( det är något man hänger i bilen för att få mindre fukt där) ja en riktigt kul kväll. Kom hem vid 22.30

På em när jag gick till Saxstilen för att klippa mig såg jag på Trädgårdsgatan en bibliotekskasse invid en trappa. Gick det hållet på kvällen o eftersom den stod kvar tog jag den med hem. Inuti fanns ännu en kasse o i den en tjock plånbok med pengar, kort och id på en dam född 1929.
I fm kl 10.00 ringde jag henne och gissa om hon blev glad?!! Hon kalla mig ängel och lovade mig hittelön. Hon trodde inte att så ärliga människor fanns mer.
Behövs ingen hittelön, sa jag, bara glädjen att få se henne glad räckte.
Men det tyckte inte hon.
Jag gick dit och hon var så härlig tanten. Hade två stora katter. När hon letat överallt efter sin börs igår och varken kunde äta, läsa eller sova tittade hon på Twighlight. Hon visade kort på sina 4 barn o 9 barnbarn. Vilket möte!!!
Jag fick hemmastickade inneskor och 500 kr.

Nu ligger jag i soffan o skriver. Har sovit middag. Ska till Karin ikväll på middag. Kan inte klä mig klart förrän vi ska gå för Ceasar blir så orolig när jag fixar till mig. Och jag vill inte det. Han sover så sött just nu.

Trevlig lördagkväll !! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!