Summa sidvisningar

onsdag 12 januari 2011

Karlavagnen



Lyssnar nästan varje kväll på Karlavagnen. Känner aldrig att jag skulle vilja ringa och framföra mina åsikter men tycker det är väldigt intressant att höra andras.
En kväll pratade de om Luther; "du ska inte tro att du är nånting..." och jag hade samma dag haft lönesamtal när jag suttit med min chef och pratat om vad jag är duktig på och vad jag gör för avtryck på min förskola.
Visst måste jag tro att jag är nånting. Det är vi alla!
Jag måste tro på att om jag tycker om mig själv och är en så bra människa som jag möjligtvis kan mot andra så blir jag ju belönad med goda vänner som tycker om mig för att jag tycker om dem.
Igår kväll var jag bjuden hem till Karin Glenmark. Hon hade dukat ett bord för 10 stickande vänner från cafeet och jag var en av dem.
Jag kände mig uppskattad och lyckligt lottad!
Hon hade dukat fram rätt och vitt vin, cider och vatten.
Fyra sorters pajer med sallad och dressing från Lisas skafferi.
Kaffe och chokladbiskvi.
Alla prata skratta bjöd på sig själva berätta om sitt liv förr och nu i lagom stora doser.
När jag bröt upp lite efter kl 21 var jag först ut tillsammans med grannens tjej.
Samtidigt blev jag bjuden till dem nästa gång om 14 dagar.
Jättetrevligt och härligt att känna att jag är värdefull och omtyckt för den jag är.

Sen är jag ju som jag är.
Längtade hem till mina vovvar!
De blev så lyckliga när jag kom hem. Känns alltid mycket svårare att gå hemifrån på kvällen när jag redan lämnat dem för jobbet en gång samma dag.
och när vi varit ute och kom hem och kröp ner i min säng och de somna båda två hos mig....
Då är jag lycklig <3

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!