Summa sidvisningar

lördag 2 juni 2012

Eftertanke

Igår var jag en som alla andra med utvärderingsdag  på jobbet och fest hemma hos Eva på kvällen med snack om allt mellan himmel och jord som det blir när 6 tjejer pratar på i timmar...
Hade Ceasar med mig och det är ju alltid roligare för mig då.
Han sköter sig exemplariskt och är bara hur söt som helst =)
Kl 22.30 var vi de första som gick hem och det var en fin men kall kvällspromenad 8 grader 1 juni. Brrr


I Idag när jag ätit min andra frukost på lördagen vilket jag alltid gör =)
frukost 1 /vaniljfil med musli och kaffe.
frukost 2 /macka och tio-kaffe
hade jag bestämt mig för att köra ifrån alla måsten, alla krav och alla jobbiga tankar i huvudet och ha ett litet äventyr med Ceasar.

Jag kände mig smått melankolisk och måste bara vara ensam med mina tankar och mitt eget liv.


När vi körde ut ur Ystad hade vi mörka moln bakom oss och mörka moln framför oss men där vi var i bilen sken solen så varmt och skönt.
Kändes lite som att vara välsignad med himlens makter runt omkring oss.
Körde först till Tomelilla och handlade mat på Coop där.
Har alltid tyckt att deras Coop är mycket roligare än vårt i Ystad.
Kanske  inte lika mycket nu som förr, fast handlade två kassar fulla med gott iallafall =)

Sen fick Ceasar en stadspromenad, nä en by promenad, får vi nog kalla det runt torget i Tomelilla, då ösregnade det så vi var som dränkta katter när vi var tillbaka i bilen.
Tog en liten tur in på Bo Ohlsson och ögonshoppade... Fanns mycket fint jag skulle kunna köpa men ekonomen i mig sa "behov eller önskan" och det var verkligen inga behov....





Från Tomelilla fortsatte jag ut på små väger huller om buller genom Högestad, genom Sövestad och fotograferade mina fd svärföräldrars hus. Här kan jag minnas första gången jag gick ur bilen och in i den trädgården 1975 och tog i hand med min blivande svärmor.
De bor inte där numera och vi har inte heller någon kontakt och inte mina barn heller merän genom deras pappa.
Huset håller på att renoveras och var inte riktigt sig likt.
Fortsatte genom byn och förbi Krageholmsmöllan som vi också varit vid ett antal gånger när det var Möllans dag och man kunde köpa nymalet mjöl och fika där.
Svärfar var mycket engagerad i det.
Minnen, minnen, minnen....





Sen körde vi förbi förbi Krageholmssjön .
Ceasar tittar ut på bilden ner mot den sjö och skog som jag gått många gånger i med barnen, min familj, mina föräldrar i under åren då jag hade allting så mycket annorlunda mot vad jag har nu.
Här har vi varit på sommaren och försökt fånga gammelgäddan och på vintern och vandrat ut en bit på isen.
Haft fika korg bara jag och barnen eller hela familjen och med dagis och personal på den tid då man fick ta med barnen i bilar på utflykter.
Det är ett mycket fridfullt och behagligt ställe men hemskt länge sen sist....

Småvägar vidare genom Bjärsejö och efter tre timmars äventyr landade vi i Ystad igen, på McDonalds för gratis kaffe och smakprov av deras nya McWrap med kyckling och bacon.
Mycket mumsigt och så nära till lilleskog så då fick färden fortsätta dit och avslutas med en promenad för Ceasar igen.
Vi ställde oss på den andra parkeringen och vandrade åt motsatt håll mot vad vi brukar och just då sken solen så varmt och skönt så man skulle velat lägga sig ner med filt och picknick där =)
Får bli nästa gång =)





Det blev en resa med många tankar om längtan och saknad om det som varit och det som är.
Bilder längs vägen med minnen från förr.
Tid som aldrig kommer igen och som jag minns som fint men  inte vill ha tillbaka ändå.
Mina funderingar blir inte alltid förståeliga inte ens för mig själv.
Och ensamhet kan vara självvald och enkel men ibland så fruktansvärt fel och tråkigt och inte ens det kan jag riktigt förklara.

Nu har jag brutit den tankedagen med sms till  Yvonne och telefonsamtal med David.
och verkligheten är ikapp igen....


Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!