Summa sidvisningar

lördag 17 oktober 2009

Veckan som gått

Har varit mycket sång. Extra träning både lördag och måndag för att Sanna sångerna ska sitta ordentligt och i torsdags när vi körde general repetition i Marsvinsholm kändes de verkligen på plats.

Fredag på jobbet var jag lite förvirrad, försökte fungera först som hjälpare till blogginlägg på Ericis hemsida och sen ute och inne med barnen. Men tankarna bara irrade till kvällen och i huvudet nynnade jag hela tiden Gabrielllas sång
Jag har lämnar Ceasar i mina föräldrars vård för att han ska ha det bra.

Jag har hämtat mina saker hos mannen som jag trodde jag skulle få leva med men som ratade mig p g a min energibrist.Ledsen?
Nej mest irriterad över att bli plötsligt bli behandlad utan respekt när jag innan dess var älskad och vacker och go och...och jag har inte ändrat mig ett dugg på dessa månader. Samma Gunvor hela tiden...
Ja allting har en mening men just nu fattar jag inte den.

Iallafall är den första koncerten med Sanna Nielsen avklarad igår i Marsvinsholmskyrka.
Vi träffades kl 17 och sjöng med Sanna som redan efter en sång var helnöjd med oss.
Kyrkan var full, köer med folk kom in, 304 biljetter och Sanna sjöng 5 sånger, tillsammans med sin nye pojkvän som spelade gitarr.
(Keep bleeding, En liten fågel, In the arms of an angel, Impatiently waiting for you) sen kallade hon in oss och vi sjöng Joyful joyful tillsammans med henne.
Hon gick ut och bytte sin lila klänning mot en grå och vi sjöng Anthem of prayse och Total prayse.
Upp på läktaren igen och lyssnade på henne 6 sånger till och så ner och Gabriellas sång tillsammans.
Hon sjöng Empty room som sista nummer och vi stod kvar och njöt bakom henne.
Efter inklappning sjöng vi Rör vid min själ med henne (You raise me up) och ännu en inklappning fick henne till pianot och hon avslutade med en egen skriven sång till sina morföräldrar (This is my thanks)
Vi blev fotograferade tillsammans. Jag köpte signerade cd till mig och mamma och pappa.
Bilarna fortsatte till Bryggeriet där vi åt och drack med Sannas gäng.
Det var midnatt innan jag kom i säng.
Lycklig och svårt att somna.

Det bästa av allt är att ikväll är en repris av gårdagskvällen men i en kyrka jag aldrig varit i.
Caroli kyrka i Malmö.
Yeaaah!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!