Summa sidvisningar

söndag 5 december 2010

försöka vara postiv


Jag försöker vara positiv trots all denna snö. Är inte lätt för känns som allt bara är negativt just nu.
I fredags orka jag inte ta mig till jobbet ännu en snöig dag med snuva och dålig sömn.
Så stannade hemma och drack honungste.

Allt inför första myskvällen med vänner i min nya soffa var fixat så de fick själva välja om de ville komma trots att jag kunde smitta dem.
Men de kom så jag bjöd på min Saffransglögg och hjortron glögg och serverade nötgodiset till.
Recept;
500 gram mörkt choklad
100 gram blandade nötter
100 gram blandad torkad frukt
100 gram marschmallowsbitar

Stelna i kyl två timmar och skärs i botar 35-40 st (3propoints per styck =))

Sen hade jag köpt pizza kit som jag fyllde med strimlad kalkonskinka, svamp, ananas och rivenost.
serverade med blandad sallad, tomat och gurka.

Till kaffet serverade jag dekorerade Cupcakes .

Vi hade en mycket trevlig kväll. Mycket djupt snack om barndom och föräldrar bl a.

Sen igår lördag gick allt emot mig.
Hade rethosta och kom inte till körens rep.
Grävde fram bilen och skulle köra den till min P-plats och när jag kom dit stod det en annan bil på min plats! Sur jag blev!!
Körde tillbaka igen till Skottegatan och när vi sen promenerade hem fick Ceasar så ont i sina tassar av saltet så jag fick lyfta upp honom och värma med mina varma händer.
Då ramlade min Iphone ur fickan ner i snön!

Tack och lov är den ok idag igen men igår trodde jag inte det. Hördes inget i hörluren när David ringde då.

Skulle kunnat gå i ide!
Alla som ringde mig fick sms om att vi pratar en annan dag, för jag ville inte snacka med någon!

Ikväll är det julkonsert i Vallösa.
Jag funderade på att köra dit men det har snöat hela dan.

Men nu låter det på fönsterbläcket som om det regnar??!!
Gärna det,,,, tänk att komma till en snöfri bil imorgon =)
Skulle kunna få ett lyckorus isåfall!




Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!