Summa sidvisningar

torsdag 30 december 2010

Nytt år!


Lite bilder får avsluta detta årets blogg.
En fin julbild från torget i Borås.




Julafton körde jag och David och Ceasar till Hotel Novotel i Göteborg och checkade in efter en iskall promenad vid scandenavium och Liseberg som var alldeles nerstängt.
Ceasar trivdes genast i hotellsängen. Var ett härligt hotell med en våning för oss hundägare så vi träffade ett par andra hundar där.
David tycker mycket om sin hund och kelar mycket med honom.

Utanför fönstret var utsikten isig, med isblock på vattnet och våra promenader med Ceasar var mycket korta.
Vi åt middag på hotellrestaurangen och Ceasar väntade på rummet.
på morgonen åt vi hotellfrukost, mitt favorit mål med gröt, bröd, ost, ägg, sill, juice ja allt man ville ha....
Juldagsmiddag checkade vi ut. Jag körde David till Borås. Tack och hej.....
Hämtade Kristian och fortsatte de 34 milen hem till Ystad. Snöiga vägar speciellt de sista 6 milen mellan Malmö och Ystad, men vi tog det lugnt.
Annandag jul körde vi till Simrishamn där det snöat massor i juls så mormor och morfars lilla altan var helt översnöad. Morfar hade skottat en rökruta till min son :/
Han har en förmåga till att få lov att ta foto av sina morföräldrar när han är där.
Så gulliga alla 3. Eller hur?
Krstian fick ett ryck och ville ha sina riddarlego med hem såvi var nere i källaren och hämtade dem. Sen sorterade vi.... kul hade vi!!
Tisdag skjutsade jag honom till stationen i Malmö. Den var ombyggd och fin =)
Tack o hej igen....



Sen var onsdagen en tyst, lugn och fridfull dag då jag bara ville vara med mig själv efter alla dessa dagar med släkt och vänner.
Jag älskar dem alla men även mig själv och mina behov.

Idag kom Nellie.
Hennes matte är på semester i Thailand i 14 dagar så då ska Nellie vara min.
Hon är så lugn och fin och Ceasar accepterade henne direkt.

Vi ska fira nyår jag och mina vovvar.
Har köpt en hummer som jag ska äta med en pastasallad till.

Tackat nej till att va i simrishamn med mina förälldrar.
Därär nämnligen både familjen Hermansson med två hundar till och Malmbergs från Örebro.
För mycket ståhej för både mig och vovvar ;p

Gott Nytt år till alla mina läsare

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!