Summa sidvisningar

lördag 5 mars 2011

Ignorerat




Börjar bloggen med en fin Ystad bild som David tog idag under en av våra promenader.
I strålande sol.
Idag har jag gjort något som jag inte gjort på länge...Ignorerat min fibromyalgi för att jag vaknade med massor av energi och glädje över att det var Ceasars födelsedag och David var hemma.
Sov till 9.20 först och bara det var ju helt underbart.

Solen sken och när vi kom ut Ceasar och jag så kändes det äntligen som vår i luften på riktigt!
Bakade frallor till Davids frukost och min lunch.Sen behövde jag mer mjöl till nästa bak som skulle bli kanelbullar till Ceasars 10 års kalas!!
Så till Konsum men först en liten runda till H&M och köpte tunna vårbyxor för 99kr, matchande tröja för halva priset 75kr och ett läderarmband till 29 kr.
Väl hemma fortsatte jag baka och samtidgt fram och tillbaka till tvättstugan vilket jag kom på 13.30 istället för kl 12.00, så det blev snabba turer upp och ner för att hinna med.
När bullarna var klara blev det ju fika och presenter till Fluffis!
Sen kom jag på att Ceasar kanske behövde gå ut ju så det blev en promenad genom norra promenaden och sen genom smågator hem.
Ni hör vilken aktivitet.
Och än är det inte slut...
När vi kom hem färgade jag håret så alla gråa tinningar försvann igen. Skönt!
Sen var energin helt slut!!
Vilade en ganska lång stund med min Iphone i handen och kolla Facebook, Twitter, Mail, Aftonbladet, vädret, ja det finns mycket i den att hålla koll på ;0)
Fanns många gratulationer till Ceasar från Facebookvänner som sett bilderna jag lagt in på bullfesten :o)

Upp och diska efter köksaktivitetrna, fixade ris och kebabröra och sallad till kvällsmat och ännu en promenad med Ceasar innan jag hamnade här framför tv och dator.
Ett öga på andra chansen i festivalen vilket inte var mycket att hurra för så mycket roligare att blogga och redigera med bilder.

Hoppas att jag står på benen imorgon, kommer ju ibland som ett litet straff dagen efter att jag haft för roligt men jag bryr mig inte just nu.
Det har varit en fantastisk Ceasars 10 års dag!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!