Summa sidvisningar

onsdag 16 mars 2011

Lugn onsdag


Idag har jag min "lugna onsdag" då jag aldrig planerar in något i min kalender.
Jag behöver den dagen till att komma ikapp här hemma men mest för tystnaden i mitt huvud eftersom det alla dagar är så många intryck som ska in.

Delar schema med T på jobb nu så tillsammans ska vi täcka hela dagen för att finnas till för ett barn på avdelningen som behöver extra hjälp. Så det varierar enorm då han går på 7 veckors schema. Kan vara 7-11, 8.30-12,30, 9-13, 12,30-16,30 men för mig som inte förut sedan jag började arbetsträna för 4 år sedan varit på bara en avdelning är det fantastiskt att kunna säga "vi ses imorgon" till barn och kolleger varje dag!

De barnen som har särskilda behov är de som ligger närmast mitt hjärta.
Det är intensiva 4 timmar tillsammans då det gäller att vara steget före hela tiden för att inget ska hända som inte bör hända.
Men han är underbar go unge så det är enbart en rolig utmaning för mig.

Har mina tankar hos alla i Japan som drabbats av tsunamin och kärnkraftsolyckan.
Önskar jag kunde vara hjälparbetare och åka ner och finnas till för alla ensamma barn där nere.
Vi här i Sverige är så otroligt lyckligt lockade men så många tänker bara på sig själv och ser små bagateller som stora hinder.
Jag är så fruktansvärt tacksam för hur jag har det.
För min familj, mitt jobb, mina vänner, min vovve.... ja det finns massvis att be tacksamhetsbön för.
Bland annat är jag Tacksam för att jag kan ha min lugna onsdag.

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!