Summa sidvisningar

måndag 14 november 2011

Gertrude Stein

Läser en massa tidningar som ligger på hög nu när jag är sjuk.
Tror jag har influensa. Feber, superförkyld, värk, hosta och yrsel.
Har läst det mesta redan ju, så fastnar vid små notiser, små inlägg som jag vill spara på

Detta tyckte jag var värt att upprepa;

"Det finns inga svar.
Det kommer aldrig att finnas något svar.
Det har aldrig funnits något svar.
Det är svaret."

Sagt av Gertrude Stein

Då måste jag googla på det, händer mig flera gånger dagligen.
Kul att lära sig något nytt.

Gertrude Stein var en av Paris mest berömda personer i de konstnärliga salongerna, och hon umgicks i samma kretsar som Pablo PicassoHenri Matisse, och Ernest Hemingway. Förmodligen var hon en av de första som var öppet lesbisk i modern tid; hennes livskamrat Alice B. Toklas var även ämnet för den enda bok som spreds utanför den egna kretsen.
Gertrude Stein är begravd på Père-Lachaise-kyrkogården i Paris. Alice B. Toklas, som överlevde sin livskamrat med över 20 år, finns i samma grav, men hennes ingravering finns på baksidan av gravstenen.

Visst är det intressant!!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!