Summa sidvisningar

torsdag 24 november 2011

Sanna Nielsens julkonsert





Trots hosta och snuva kunde jag i söndags vara med på sista repet till vår julkonsert med Sanna då vi ska medverka i 7 av hennes sånger och sjunga två egna.

Och igår den 23 november var det dags!
Jag hade semester från jobb för att verkligen kunna vara lugn och inte känna mig stressad.
Jag hade fixat med Angelica att hon skulle hämta Ceasar en halvtimme innan jag skulle iväg så jag visste att han också hade det bra under de 5 timmarna jag skulle vara hemifrån.
Ändå en timme innan avfärd började det flimra i högerögat och jag fick ögonmigrän.
Snabbt ner på rygg stäng ögonen och vänta ut sen in med alvedon och jag det gick bra faktiskt.

Sanna är en helt underbar tjej som bjuder så mycket på sig själv både till oss och till publiken.
Vi repa genom alla sångerna en gång och hon var bara så nöjd!

Klockan18.30 strömma de 500 lyssnarna in och vi satt uppe på läktarna.
Sanna kom in och sjöng
Tänd ett ljus
Jul Jul strålande Jul
Öppna din dörr
Bleeding Love
I'm In love
Dagen är kommen / med oss
Rör vid min själ /med oss

Sen sjöng vi själva och sanna tog paus
Everywhere that I go
To You My Lord (som Peter själv skrivit)

Hon bytte om och kom in och sjöng
Angel
Ave Maria
Little Drummer boy
Not Afraid to Love
Koppången
Till en Fågel
Hela Världen för mig /med oss
War is over /med oss
Oh helga natt /med oss

och inklappade 2 extra nummer
Empty room /med oss
Så mörk är natten /med oss

Som alltid ett oförglömligt minne att få stå på scen med Sanna och hennes Joakim

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!