Summa sidvisningar

onsdag 30 november 2011

Mitt brev till polisen...



Denna bilden tog jag efter kl 16.då man kunde stå på båda sidorna av vägen.

Men enl  övertädelsen är jag alltså för nära vägen på andra sidan.
Inte ens framför vägen…..
Som många andra alltid är….
.


Anser att perkeringsvakter gör ett bra jobb då de kontorollerar så att ingen står för länge utan att betala,
inte parkerar på lastzon eller Handikappparkering,
att ingen står på fel sida när det gäller datumparkering,
då det är ett klart fall av att man annars står i vägen för andra.

Som jag läste i en annons för att söka jobb som parkeringsvakt.
-"Arbetet är en myndighetsutövning och innebär att se till att bestämmelser om parkering följs;
t ex att fordon inte parkeras på övergångsställen, i lastzoner eller på parkeringsplatser reserverade för handikappade.
 Om reglerna inte följs utfärdas en parkeringsanmärkning.
I arbetet ingår även att agera som stadens ansikte utåt/värd för staden,
och ge information om parkeringsmöjligheter. Tjänsten kan innebära andra arbetsuppgifter inom Trafikenhetens ansvar."

För oss som bor i Ystads innerstad finns inte många alternativ till parkering för att slippa betala för varje timme ..
Det finns Skottegatan med omnejd, Bruksgatan med omnejd och vid småbåtshamnen.

Jag har i snart 8 år letat parkering varje dag efter mina 4 timmars jobb för att senare på dagen flytta bilen igen- så att den står på rätt sida till nästa morgon.
Ibland missar jag det och får mina 400 i böter.
(Har av mitt fastighetsbolag blivit erbjuden en parkering på Gjuteriet
vilket tyvärr är långt för mig då jag har fibromyalgi med mycket värk i benen.)

Denna  dag hade jag varit hos doktorn på fm och parkerade sen på rätt sida av vägen kl 11.30 och för att sen med feber irra ut igen kl 16.30
för att stå rätt till nästa morgon.
Då sitter denna parkeringsbot på rutan...!

Överträdelse 05. Stannat eller parkerat fordon i en vägkorsning
eller inom ett avstånd av 10 meter från korsande körbanas ytterkant

Jag står inte mitt framför den vägen vilket det finns de som oxå gör där
Man tittar ju på den sidan man står på att där inte finns utfart eller skyltar om förbud...


Jag blev förtvivlad över att gjort fel trots att jag trodde jag gjort rätt.
Förtvivlad över att kunna få fram 800 kr vilket är jättemycket för mig på min halvtidslön och sjukpension.
Förtvivlan som hängt kvar i dagar. Kollar bilar överallt som står som jag stod, speciellt på den platsen, se bild,
alltid står det någon där och aldrig har de böter som jag fick!
På trädgårdsagatan finns t o m parkeringsrutor där det står bilar så nära från korsande körbanas ytterkant!

Se jag ber om hjälp-överklagar
att jag inte förstår varför jag fått böter när ingen annan
får av samma anledning/samma överträdelse alla andra dagar??

Mvh Gunvor Harrysdotter
Kloxtergatan 9b
27134 Ystad






Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!