Summa sidvisningar

lördag 12 november 2011

SUR

Fyra timmar med mamma och pappa går alldeles för fort. Men så är det ju när man har trevligt =)
De uppskattade mina crepes och mina cupcakes men var nog inte lika hungriga som jag var när jag kom dit för de hade varit på en begravning på em hos en fd kollega till pappa på Skandialäst.
(Smörgåstårta och vetekrans)
Mamma hade varit med denna gång för det var i Simrishamns kyrka så det är ju inte så långt.
Hade precis kommit hem när jag kom dit.

Kände lite igår att halsen börja krångla igen och i natt har det brutit ut en rejäl förkylning.
Jag nyser och snörvlar och ögonen ringer.
Dessa sjuka höstar är inte kul.
Ändå har dessa månader varit superfina med mycket sol plusgrader och t o m vindfria vissa dagar.
Men sjuka barn på förskolan det finns det gott om..

Idag börjar julmarknaden i Högestad
Man blir lika förvånad varje år.Redan??
Skulle vilja åka dit en runda, va rik och kunna köpa något fint av ull t ex.
Men så är det inte i mitt liv.

Imorgon ska jag ju på Saltsjöbaden med Eva B och Karin.
Betala 300 för god mat när man är förkyld och inte smakar något...shit!
Ställa in och ligga här hemma och deppa för att jag missar det?
Det är som att välja mellan pest och kolera som man säger...

Se det positiva i allting!
Hm men inte så lätt att hitta det alla gånger!
Sur måste man väl få va ibland!
Eller... Jag är det här hemma i ensamhet en liten stund nu iallafall!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!