Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2012

100 % Fibromyalgi

Som om jag bär på en tungt packad ryggsäck på mina axlar
Som om jag har ett brett skärp alldeles för hårt spänt runt mage och rygg
Som om jag stukat både handleder och fot och knäleder.
Så vaknade jag måndag morgon efter en ganska sömnlös natt med huvudvärk.

Så nu har jag vilat, sett filmer och sakta promenerat med Ceasar i vinterkylan.
Har strumpor och kofta på mig inne, hållit mig varm och lugn.

Vet ungefär vad som är orsaken...
Hundkoppel i två armar i 14 dagar....
Tvätt av alla hundhåriga sängkläder filtar och kläder i lördags..
Nerplockning i källaren av alla kassar med julsaker och röjning av en hög med saker till Öja loppis....
Oroligt telefonsamtal med en son söndagskväll...
Allt små grejer men tillsammans för mycket...
Trist med denna kropp men som min pappa alltid sagt-
Det finns de som har det värre, du sitter inte i rullstol!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!