Summa sidvisningar

lördag 7 januari 2012

Gospel

Igår hade vi 5års jubileum med vår kör.
Det vill säga det är 5 år sen den startade med 12 medlemmar nu är vi drygt 40.
Mådde så dåligt hela dagen av att jag var rädd att inte orka både sången och festen.
Tog det säkra före det osäkra och skickade sms till Peter att jag kanske hoppade middagen efteråt.
Dessutom skulle ju mina hundar var ensamma från 15.30- 21.30 och det känns så hemskt för mig att vara utan dem...
Tog mina ängelkort och det var som en knackning i huvudet...!Så passande...!
"Slut Fred Med Dig Själv"
"Släng Gamla Mönster"
Jag älskar ju att sjunga men har en så stark känsla av att det blir för jobbigt så jag nästan drog mig ur..
Men så blev det inte!!
Jösses vilken kväll!

Vi sjöng först 8 sånger sedan fick vi sittpaus och Annas predikan var helt underbar som vanligt om hur Jesus föddes för vår skull
Sen sjöng vi 5 sånger till och fick stående ovationer.
Peter gjorde kupp och extranumret Oh Happy Day sjöng han solostämman på=)
Det gick så bra och kändes helt fantastiskt i hela mig!
Vi sjöng Do Lord både på in och utgång och när vi stod där och sjöng när alla gick ut kom Maries (som jag jobbade som tansköterska med) mamma fram och klappade mig på kinden.... Inte träffat henne på säkert 15 år trodde inte hon mindes mig...
.
Sen på midddagen efter var det hög god stämning och Peter sa att kör du hem så fort du ätit klart så du inte blir dålig imorgon och undrade om jag hade hundvakt....
Omtänksamhet är det jag saknar mest i min ensamma värld. Den gör sååå gott!
Idag var jag inne om på Hemköp och köpte mjölk och tjejen i kassan kramade om mig för att hon tyckte det varit så bra igår. Birgitta hette hon och bor precis bredvid Vallösa kyrka.
Så fast jag redan vandrar runt salig idag så blev det ännu bättre efter det!
Jag är så lycklig för att jag klarade det!
För att jag inte fega ur!
Lycklig som sagt!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!