Summa sidvisningar

söndag 22 januari 2012

Tid

Tiden går så fort.
Alla säger det men ändå.
Jag hinner inte med.
Ena dagen är det fredagskväll och vips så är det måndagmorgon igen.
Försöker leva i nuet men antagligen för att livet är så inrutat så känns det som det går så fort från en fredag till nästa.
Syrran och jag snackade om det igår när jag var där.

Andra kanske jobbar och springer ärende och träffar nån och tränar allt samma dag men jag måste sprida ut det till en aktivitet per dag så därför blir ju veckan så fort fullbokad.
Vincent ska till Kenya med skolan i 7 veckor och hon föreslog att vi skulle träffas en dag i veckan för att hon inte skulle tråkas ihjäl utan honom.
Ha tråkigt vet jag ju inte vad det är men visst kan vi träffas om vi får in det i mitt fullspäckade schema,
som alltså är, jobb plus en aktivitet, om dagen.
Utom onsdag och söndag som jag håller tomma från extra aktivitet.
Ja jag har självinsikt som en psykolog uttryckte det.

I fredags var Eva B hos mig och vi pratade bort hela em.
Hon är en mycket fin vän och jag mådde så bra av att ha henne här.
Hade bakat chokladmaränger och äppelmuffins som jag bjöd på henne.
Tyvärr har jag svårt att låta bli att äta för många sen i ensamheten...

Mikael fyllde 49 år igår och de bjöd på fika och middag
Massa nyttig och god mat så jag åkte därifrån proppmätt.
På hemvägen hamna jag i snömodd i Hammenhög och hoppas det är all vinter jag behöver uppleva i år.
Fick så det räckte i fjol för flera år framåt tycker jag!

Idag har det varit en trött tung dag men fått lite gjort iaf.
Satt alla viktiga papper i rätt pärmar.
Stickat och lyssnat på radion.
Är fyra år sedan Fatima dog i ett hedersmord och det var ett lång program på P3 om det.
Nu ska jag krypa ner i min goa säng.
Älskar att sova =)
God Natt!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!