Summa sidvisningar

onsdag 4 januari 2012

God Fortsättning 2012

Nytt år har börjat med vaka i Simrishamn hos mamma och pappa med Ceasar o Nellie hoprullade i min gästsäng hemma hos dem när det small som värst och med radion på hög volym lyssnade vi på Country cd som pappa köpt i New York för länge sen.
De bjöd traditionsenligt på rostat bröd med räksallad.
Fläskfile med brie och bacon, pommes och bearnaise.
Marängsviss.
Ojojoj va gott det var !
Vi överlevde men timmarna med raketer är värst dagarna innan och efter.
Ceasar vågar fortfarande knappt gå ut.
Ser sig oroligt om och springer fort för att komma hem igen.
Ner på innergården får jag bära ut honom för där vägrar han gå ut efter det smällt på gården bredvid när vi var där.
Ekar hemskt i innerstan.

Sen var hela söndagen, den första dagen på året bara vila och sega.
Ok inte riktigt, fick grillade revbensspjäll hos pappa innan jag åkte. Supergott det med!

Måndag och Tisdag jobbade jag med Igelkott och Draken personal och barn (14 som mest)
Nu sitter jag här idag onsdag och har det skönt med 5 dagar ledigt.

I fm var jag på Specsavers och kollade synen.
3, 5 år sen sist men den var exakt som förut.
Har 100% syn med dessa glas på vänster öga men på höger bara 30% eftersom det ögat skelar och aldrig fick tränas att fungera när jag var liten. Då skulle jag haft lapp redan som 3-4 åring för att det skulle funkat.
Jag fick glasögon i 3an som jag skulle ha vid tvn.
I fyran sa de att jag skulle ha dem alltid och jag minns känslan av att se världen för första gången...

Ska till Vallösa ikväll och träna i kyrkan med kören för på fredag har vi Gospelkonsert och efter det fest i Skårby då kören nu funnits i 5 år så det är lite jubileum.

Läser på Facebook om de som skriver att 2012 kommer bli det bästa året nånsin.
Den känslan infinner sig inte hos mig.
Önskar bara hålla mig frisk och stå på benen så mycket som möjligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Angående sista meningen:
Det hoppas och önskar jag verkligen
också.
Kram/Solbritt

Gunvor Harrysdotter sa...

Tack bästa vännen min =)



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!