Summa sidvisningar

onsdag 28 mars 2012

En hel historia

Jodå när jag kom till Annika, min sjukgymnast på måndagsmorgon hade jag en rejäl låsning som hon skakade loss och satte TENS plattor på-
När jag gick därifrån bad jag om en tid till dagen därpå för jag hade haft så ont och tänkte lite mer smärtlindring vore väl inte helt fel-
men nästa dag hade jag fortfarande lika ont och extra ner i ljumsken och på högerlåret-
Jodå en till låsning kvar på samma ställe och en i en kota som orsakade extra smärtan i ljumsken-
Så hon skaka, drog i mig och ny el stimulator på efteråt.

Idag är det onsdag.
Har haft denna intensiva värk sedan fredagskväll och pratade mycket med min sjukgymnast om mitt leverne och mitt tänk och min positiva attityd som ju varit borta dessa dagar...

När man läser i tidningar och på webben  finns det sidor som säger att det nu går att operera bort fibromyalgi i Schweiz.
Det finns sidor som säger att mat och kosttillskott kan bota
eller att man kan med kognitiv beteendeterapi ändra sitt tänkande så man blir bättre eller frisk.

Men Annika bekräftar mitt tänk att begränsa fysisk och psykisk aktivitet för att överansträngning ger mer värk.
Lära sig leva med fibromyalgi, använda smärtlindring och framför allt ACCEPTERA!

Tack för det.
Jag jobbar vidare på det idag med naproxen i kroppen.
Känner att låsningen är borta men det värker och värker av eftervärk så jag stannar hemma tar det lugnt och blir bra till efter helgen.
Då börjar påskveckan med barnsång för de dementa på Bellevue, påskfest med barnen och fjädrar i riset!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!