Summa sidvisningar

söndag 1 juli 2012

Äventyret fortsätter


Nu har jag fortsatt från Borås.
Först var jag hos Kristian en dag till. 
Bjuden på mat hemma hos honom i Louises lägenhet.
Han bjöd på vegetarisk wook som vi inhandlade tillsammans på City med nudlar.
Sen spelade vi wordfeud och vid halv 10 när David och jag skulle ut med Ceasar kom Louise hem från sitt jobb och så drack vi kaffe och åt lite nötter tillsammans.
Så det blev en sen men mycket trevlig kväll.
Fångade båda sönerna på samma foto och det händer ju inte så ofta.
På Kristians födelsedag den 28 jobbade han 16 timmar på ute serveringen Bishop Arms.Vi åkte ner på stan på kvällen så han fick en kram utanför puben och Louise en klapp på kinden där hon stod innanför disken.
Den kvällen var det Sommartorsdag i Borås och Loreen skulle stå på scenen kl 21.00 så hela Borås hade gett sig ut på stan.
Jösses vad vi ångra oss först bar vi Ceasar men när vi kom ner till Parken small någon ett par ballonger och han var livrädd stackaren så vi skyndade därifrån.
Tyvärr missade jag att träffa Claudia som bestämt så kändes lite sorgligt att åka hem igen.
men jag körde till Ica och inhandlade gott kvällsfika med nybakat surdegsbröd och körsbärsfil.
Det blev mysigt i Davids säng.



Sen fortsatte jag alltså till Sörmland lika många mil till.
Var en fin väg med lagom trafik och kom fram redan 15.30 så den resan gick riktigt bra.
Stannade för kaffe och glass längs vägen.
Ingrid och Kurt kom direkt från Dalarna och hade kommit ca en timme före mig.
Här är så fint i deras hus och i deras trädgård.
Här mår jag så gott.



Vi var på Bakluckeloppis lördag fm i Malmköping och på en secondhand affär inne i lilla byn, så mysigt.
På em var vi på Mellösa hembygdsförening och fikade - var en enmansorkester som spelade och solen värmde så skönt.
Ceasar träffade en liten ettårig westietjej som hette Penny som han låg och spanade på.

På kvällen grillade vi och det var så skönt tills plötsligt det började ösregna!
Typiskt denna svenska sommar ....
 
Idag har jag inte gjort mycket nytta men det har däremot Ingrid och Kurt som varit i köket och fixat saft och juice.
Ingrid gjorde en lasagne på älgfärs som var så himla god så jag åt 2 stora portioner ute på altanen.
Vad jag gjort,,,, hängt lite tvätt.... virkat.....spelat wordfeud,,,,promenerat,,,,,sovit lite,,,,kort sagt; chillat som David skulle sagt =)



1 kommentar:

Anonym sa...

Passa på och njut och ladda batterierna hos syrran!
Kram/Solan



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!