Summa sidvisningar

söndag 29 juli 2012

vecka 30







fyra dagar jobb med Erici, Soldalen och Berghusa.
Ledsna små barn som vill ha sin egen personal och sina kompisar och vara på sin egen avdelning med kända saker och ansikten.
Inte vill de vara  hos mig, inte får jag trösta dem...
Ja det är inte lätt för någon....

Hemma har David varit hos mig och Ceasar denna vecka
och så oxå den lilla pudeln Magic som har lite svårt att uppföra sig.
kissar och bajsar inne, morrar och bits om han inte känner sig bekväm, och försöker ta Ceasars plats-
Men Ceasar låter honom hållas och jag med några dagar.
David däremot har väldigt svårt för det och blir lite sur på honom om han inte är snäll.
En kväll rotade han i matavfall när Ceasar och jag sov.
Oj oj oj. Kyckling ben i halsen...?
Nä det gick bra efter David röjt och sen sov han gott under min säng och uppförde sig som vanligt tack och lov dagen efter.

Den kycklingen åt vi där på torsdagskvällen och direkt efter fick jag så ont i magen som jag sen somnade ifrån trodde jag men på fredagen var det flera besök till toa och magknip så kunde ej jobba på em och ej ut och äta Sushi på kvällen med mina damvänner... trist ;(
Lördagsmorgon gick jag till apoteket och köpte Losec.
De fungerar direkt och är verkligen jättebra. (100 kr för en dagars kur.)
Sen körde vi som planerat till Simrishamn och var hos mamma och pappa på altanen i 2,5 timme.
Kändes för kort men hade bestämt med Maria att vara i Rävåkra kl 16 och Lars skulle bjuda på pizza!

Först lekte vi inne med små djur jag köpt till tjejerna och sen blev det affär/cafe ute med äppelkaka och kolakaka och specialkaffe =)

Så festligt =)




Lars pizza är riktig gourmet med päron , kronärtskocka och massa ost.
Så himla god!!

Yvonne och Vincent kom in om Vincent åker till Rhodos idag och ville säga hej då.
Yvonne hjälpte mig med min värk i ryggslutet, bad henne skaka min höft så som Annika gör och det hjälpte.
Är mycket bättre idag.
Även den värken i ryggslutet gör ont fram i mage och ljumske så ibland vet man inte vilket som gör int och ger illamående känslor egentligen!

Idag regnar det.
En riktig göra-ingenting-dag.
Skönt!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!