Summa sidvisningar

lördag 6 oktober 2012

Dagen efter

Hade semester igår och tog det bara lugnt hela dagen. Hämtade poncho och rosa sneakers utanför Lindex från en tjej som sålde på Facebook loppis sida.
Tog en kopp kaffe på Max med hallonpaj och köpte hem en stor ost för att David ska komma.
Ny medicin på Apoteket

Ja sen efter hundpromenaden somnade jag och hade verkligen svårt att piggna till igen.
Bakade maränger till Karin som jag skulle hem till på kvällen för jag vet hon gillar dem men de blev inte så höga som till min födelsedag.

Till Karin gick jag sen i ösregn och var plaskvåt både jag och mina två hundar när jag kom fram.
Lite försvann mitt goda humör då.
Karin hade gjort jättegod torsk i ugn som hennes dotter själv fiskat i sommar. Är så gott att äta borta vid fint dukat bord!
Tack Karin!

Men jag måste börja ifråga sätta mig själv om det är värt att dricka vin mer. För jag mår verkligen konstigt direkt. Efter ett halvt glas är jag yr och vinglig. Känner mej berusad på direkten.
För att inte prata om hur natten och dagen efter blir. Efter 2 glas vin!!
Sover ryckigt. Typ1-2 timmar i taget och vaknar klarvaken.
Idag börjar morgonen med toa besök. Igen och igen..
Plus tung tung huvudvärk.
Ja det är verkligen dags att ta ett beslut.

Dessutom kom jag ut nu på morgonen och det regnade, ok vi tål vatten men efter 10 meter öppnade himlen sig och ösregn blev störtregn och vi var dyngsura alla tre igen!

Går i ide några timmar nu och hoppas det ljusnar till nästa promenad.
Och sent ikväll kommer David hem.
Tog mina Nelliepengar och köpte biljett till honom.
Vill ha honom här när jag ska bli opererad. Är dags igen på torsdag
4 gången. Denna gång i Lund. Och med ett extra sår på halsen för att låna hud till tinningen.
Är skönt att han tar hand om Ceasar några dagar till mig.
Vet ju hur jag mått efter de andra tre gångerna och denne lär ju inte va lättare.

Usch va jag är negativ idag.
Blev mycket negativt snack igårkväll oxå. Ibland är det så. Saker man är ledsen för behöver oxå ventileras. Men det ger ju tyvärr ingen ny energi...
Fanns roliga saker jag skulle velat berätta som aldrig fick plats.

Kanske nästa gång...

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!